Saturday, March 06, 2010

jalan-jalan lagi...

hehe...lama kan aku x berblog. siyesly aku x ingat since when, tp yang pasti kekangan masa adalah faktor utama kenapa aku melupakan blog aku seketika. i miss u damn much, tp wut to do, priority comes 1st, and its all about my job, my workplace.
semalam pun aku terpksa datang ofis, try to finish all the pendingS.
ok, stop, no need to talk about it. Stressss.....and its not good for me!

so, since aku ade sikit masa terluang arini, leh la aku beramah mesra ngan kalian sume. but sori to say, citer ni pun dah basi. but its ok rite, better than nothing.

Last month, (jap tgah ingat tarikh....) oh ya, on 19th -23rd feb, aku ikut sang suami ke KL. He's attended SEMP course at Nikko Hotel. So, aku yang x de kaitan langsung, dengan gewdik santai mengofferkan diri nak ikut. as usual, he never say no!. *wink*.
cuma ibu mertua aku agak keberatan sket la, it just dat she worried about me. al-maklumla, im carrying her 1st grandchild. tp itu sket pun tidak mematahkan hasrat aku utk menggedik santai jugak ikut sang suami ke KL. ekekeke....

Kami gerak pagi, dalam kul 10 kot, on 19th tu. adik aku, Nadia ikut sekali. at 1st she refused, sbb dia dah janji ngan kawan dia nk balik shah alam sama2. tp sbb dia nk bawak printer pegi hostel, dengan paksa rela, dia terpksa la ikut kami.

Kami sampai KL dalam kul 3 ptg. awai giler, rasanya masa drive tu main2 je, x la laju pun, time aku sedar la, time aku menidurkan diri ini, x tahu la kan. hehehehe

aku pegi amik kakak aku kat ofis dia. dia pun gedik balik awal, padahal ofis hour abis kul 5. hahaha, gomennnnnnnn......no komen okay!

Ptg tu kami ke pasar malam bandar baru sentul. aku teringin nak makan char kue teaw yang aku selalu beli dulu2. siyes sangat sedap!!! dulu laa.... dan nasib baik, rasa dia masih sedap macam dulu. terjumpa lak kawan aku time sama2 belajar dulu. tp yang aku heran tu, dia lebih cam suami aku berbanding aku. agak lain benor ke aku skang?!! siap cakp "aku pandang suami hang dari jauh, eh tu suami sha".... padahal ini lah 1st time dia jumpe laki aku. ish! musykil....musykil....hahaha.... abaikan!

Ok la, kita layan je la gambar di bawah yeee....
Sila jangan terkejut jika anda terlihat objek2 yang bersize FREE size atau size XXX-ray dan tolong jangan komen tentang size objek itu kerana nanti dia kecik hati.


Anak2 sedara aku yang comelllllssssss....... kak yong sangat matured. Dia ade kawan nama Adli tp tu bukan bf dia, cuma teman tapi mesra. Wina makin lama makin cute, sbb bulu mata sangat la panjang dan lentikkk!!! geram tgok!! cuma rambut ala2 whitney houstan gituuuu....ekekekeke


Kak yong makin mesra ngan ayah ngah skang and wina as well. Kak yong sengih manjang bila ckp nk gi jalan. Mmg kaki jalan betul minah tu.
Kami sedang bersiap2 nk ke IKEA. Saje nk survey barang kat sana, kot2 la ade yang menarik perhatian dan menarik duit sang suami keluar.kikikiki

Aku suka mende tuu. Lupa dah nama dia. Yang pasti mmg aku beli sbb murassssssssssssss...

Minah ni mmg x leh duk diam. Sume mende dia nk duduk, nak baring, nak sentuh.

Cantik meja tu + aksesori tersebut.;-). Tp meja to too small utk aku. Aku kan kuat makan, so nanti x muat nk letak lauk aku yang 18 jenis tu. kahkahkah....

Meh tgok harga jap! ops! kansel. Pakai lilin pun leh makan dengan kenyanggggggg.....hehehehe

Siyes aku suka ngan cermin ajaib tu. Harga dia pun bole tahan la... sangat menarik!

Kami berehat sebentar. Aku x tahu lak IKEA itu sangat besar. Jakun jap.
Aku tahu la ukur lilit objek paling hujung tu cam melampau, tp korang x yah la pandang lama2! Next!

Meja ni cam kreatif. Sang suami pun bersetuju. Tp pada aku la, klu nk beli barang2 kayu, i dun prefer IKEA la, better cari kat kedai perabot yang mmg jual perabot2 diperbuat dari kayu yang mmg kita tahu kekukuhannya dan keasliannya. kan kan kan?
my personal P.O.V, IKEA ni klu nk cari barang2 yang unik, pelik2 tp menarik ok la kot, mmg sangat unik dan menarik. tp klu bab tahan lama dan berkualiti tu, im not so sure. Sila tanya tokei kedai. :-)

Tgok! Sket pun dia x penat. Asyik main jee... lari sana sini. Sibaik ade Cik Ya tolong jaga tau!

Ni lepas balik dari IKEA. Ade la beberapa barang yang aku beli, utk baby, hahaha... Guna atau tak kita tgok je la nanti. Sbb comelllll ekpun!!
SOGO adalah tempat menarik dalam kategori WAJIB di lawati. Actually, aku mmg plan nk ke tingkat 4. at least kena la beli sket2, kata orang preparation kot2 terberanak awal time 7 bulan. Teruja tgok barang2 budak kecik itu. rasa macam sume nak amikkkk..... Dan aku sendiri tak sangka aku berada disitu sedang memilih barang utk aku, i mean 'si kecil' ini.
Gambar ni cam aku ibu beranak 2. Tambah lagi sorang kat dalam. ekekekeke

Wina comelll!!!!........

Ni kat Tanjung Harapan, Klang. BIL banje kami makan seafood. Giler banyak dia pilih seafood, macam nk buat kenduri, endup x abis. Tp aku kan kuat makan, dengan gigih aku habis kan sume, sang suami pun awal2 lagi dah surrender. Budak kecik yang berbaju merah dan bertudung tu majuk sebenarnya. sbb tu x pandang kamera, klu x dia la manusia yang paling berahi tgok kamera. Letih aku pujuk tau, sket x jalan...
Janji kenyang.............burrrppp...ops! sori. ;-)

Sang suami nak bergambar kenangan berlatar belakang kan kapal...kapal layar kot. Tp x nampak, sbb gelap. Sibaik leh nampak sang suami. ekekekeke

"Mili, katne? Aku kat seksyen 7 ni, meh ar bwak aku g makan". Aku mmg x-student shah alam, tp itu adalah 6 tahun yang lalu. itupun sibaik aku ingat lagi seksyen 7 a.k.a pintu belakang uitm. adik aku baru 2 sem kat sana, klu kaki jalan mungkin membantu kot. nasib la ade tour guide yang bermastautin di sana utk bawak kami makan tgahari sebelum hantar adik aku masuk hostel.

Wajah gembira ibu mengundang sbb leh gi jalan2 dan lupakan seketika meja kerja nun jauh di sana. ;-)

We stayed at PNB Darby Park Hotel.
Korang kata aku g.e.m.u.k eh??
Ni pic aku paling latest pada 2nd march 2010. Sang suami amik sebelum hantar aku pegi ofis.
Xde la gemuk sangat kan, kan kan?

Ni, konon nak edit la guna cs3, tp hampeh, sekerat jalan. so inilah hasil sekerat jalan itu. Klu sang suami ade, sure dia tolong aku edit pic ni sampai siap. :-(
Ops! tetiba rinduuuuu.....

Sekian dahulu nukilan kali ini. Sehingga ketemuan lagi di nukilan seterusnya. Bila?
Saya akan maklumkan kemudian. :-)

Salam...........

6 comments:

  1. sha.. besornye ukur lilit tu!! hahaha.. uppss!! :P

    ReplyDelete
  2. uuuuwwwwwaaaa!!!!! Lora sajeee.... kan dah bgtahu, jangan komen sikit pun pasal tuuuu....
    komen banyak xpeeeeee!!! :p

    ReplyDelete
  3. eeiii..bestnye klu org ada kat kl kan?leh jupeee!pastu leh amik gambo ngan ibu mengundang yg tembam!!ahhahahha...

    tp mesti berat org lg berat dr sya kan??!!cessss.tak boleh jadi.kena kurus ni.nak lawan ibu mengundangggg.muahahahhahah

    ReplyDelete
  4. kan bes kalau sha ade kat Qatar time ni, leh amik gambo ngan as yang....ekekeke

    berat? kenapa sha nk berahsia. ngeee
    sedang gigih mencari produk sesuai selepas bersalin ni. banyak sangat orang suggest.
    hehehe

    ReplyDelete
  5. update la blog!!hahahahhaha.ish,org kurus doh lening.kurus dalam mimpi.hahhahahha..jgn la gemok.pilih la molek brand mende2 tu eh.tp takpe,sya jenis kecik gitu,org dok rasa pon sya akan gemok nnt....klu bf baby,org ckp tak gemuk...so,jgn risauuuuu yeeee.

    pesanan terakhir,update la blog!!(pesan lg)haahhaahhaha

    ReplyDelete
  6. sha mmg nk update blog, tp tu la, kekangan masa la as. hari2 balik keje kul 6.30, malam sure x larat dah as, baju atas sofa tu tunggu sharul balik je suh lipat.
    stress sampai nangisss...:((
    lama x sembang ngan as, kan?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...