Sunday, October 31, 2010

Aliya


Meh update pasal aliya.

2 minggu lepas Aliya dah masuk 4 bulan.Aliya dh boleh mengesot sket2, pusing2 setempat dah boleh sangat2. Klu katil queen size tu mmg port aliya sorang je, abis sume kawasan di jajahnye. Aku tinggal dia seminit je nk g dapur, tgok2 dah ade tepi tilam. Haisshhh......

Aliya dh pandai capai barang. Skang ni nak mandikan aliya mmg sangat mencabar. Aku mandi kan aliya dalam sinki. X cuba lagi nak mandikan dia dalam besin, sbb takut dia kencing dalam air. Hehehe

Klu aku nak mandikan dia, aku akan makesure sekeliling sinki tu xde ape2 yang dia boleh capai. Klu x, botol sunlight tu la akan jadi mangsa pertamanya.

Aliya akan tenung dulu sesuatu mende tu sebelum dia akan berusaha untuk capai barang tu. Selalunya dia berminat ngan barang2 yang berwarna gelap dan sangat striking. Black, dark brown, dark blue and etc. Bila dia dah berjaya (berjaya sentuh pun aku kategorikan sebagai berjaya capai) amik barang tu, aktiviti seterusnya ialah berusaha untuk memasukkan kedalam mulutnya. Haiyyya.... potensi nk jadi collector sangat la cerah.

Pattern tido aliya setakat ni masih x consistent. Sejak aku masuk keje sebulan lepas, aku xleh nk kenal pasti pattern tido aliya. Tambah pulak en suami on off. Bila en suami xde, aku banyak habiskan masa kat umah parents. So, aku rasa mungkin perubahan tempat tido yang menyebabkan pattern tido aliya berbeza2. Dalam sebulan, 2 minggu kat umah kami, 2 minggu kat umah parents. Kadang2 klu weekend aku keje lagi la, banyak mende berubah, so banyak yang Aliya kena adapt. Sian si kecil itu.

Wutever it is, mummy suka jeee..... ;-) nak aliya membesar dengan sempurna. Mummy’ll try the bestest.

Billion thanks to aliya for being always beside mummy whenever mummy needs u! Muahhh!!!!

Moral : jangan update blog time anak tgah tido, kang ade je yang gatal tangan bangunkan aliya nanti. Sbb rinduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Salam........

2 comments:

  1. geramnyer tgk die tido..rs nk cium2 jerk...

    ReplyDelete
  2. tu buat2 tido tu, sbb dia tahu mummy dia nak snap pic dia. hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...