Saturday, December 24, 2011

Holiday - Melaka Bandaraya Bersejarah

Asal laki pegi keje je, mesti ade aje idea aku nk berjalan bila dia off 2 minggu nanti. Mulanya dh terpk masa duk kuantan masa dia off trip lepas tu, tp klu di ajukan niat murni aku tu, nampak sangat mcm melampau kan, x pasal2 aku di tuduh "manusia tamak haloba selalu rugi, bagai anjing dan bayang2 nya". Maka, simpan niat tu, nanti asben dh selamat sampai kat tengah laut, emel nk ajak berjalan lah yang dia akan terima dulu, awal2 dh tulis dalam draft, asben pegi keje je, terus aku send. Keji sangat ke? X lah. ;-)

Taktik ni mmg berkesan la utk laki bini hak selalu kena tinggal dan meninggalkan macam kami ni. Boleh la apply nanti ye. Ngeh3

Maka kejadian berlaku lah semalam, 22/12/2011. Aku dah lama apply cuti, 2 hari je pun aku apply, tp sbb di tambah dengan weekend plus raya krismas, maka cuti aku jd 5 hari. Oh! Seronok, sape nk kasi cuti free lama mcm tu? Hak cuti bersalin tu x yah menyampuk yeee.. Ekekeke

Aku gerak dr Terengganu agak lewat jugak la, banyak mende nk kena attend dan di uruskan. Smlam pun aku buat satu keputusan yg drastik, bincang x sampai 2 hari, terus setuju, klu dh konfem nanti, aku story2 lah kat sini ye. InsyaAllah, semoga urusan kami dipermudahkan.

Lebih kurang dlm pukul 12++ jugak la kot kami gerak ke Melaka. Xyah la tanya aku ikut mana, sbb aku x tahu, dan malas nk amik tahu. Bab2 peta dunia aku mmg failed, sori lah ye kawan2. Hak aku tahu, aku sampai Melaka lebih kurang pukul 6++ kot. Bantuan gps sangat la excellent, klu tak konfem kami tak sampai seawal tu.

Kami check in kat Ayer Keroh Country Resort. Tempat penginapan yang di kira last choice jugak lak, sbb sejak 8/12 asben duk call hotel, mostly dh fully booked. Kebetulan mmg ade beberapa je lagi bilik kosong dekat AKCR tu.

AND aku tak expect pun resort ni SANGAT-sangat-SANGAT tidak memenuhi kehendak pelanggan seperti aku. Out of 10, i give you 0.5. Oh very bad! And not recommended.
Sebaik sahaja check in, mmg mulut aku x benti mengomen itu ini, bukan lah kata berlagak ke ape, tp aku sangat particular bab2 tempat tido ni. Asben aku cam diam je, mandi dan solat. Penat gak beleber sorang2 ni, bila xde org sokong, maka aku pun ikut sama mandi dan solat. Lepas tu sambung beleber lagi, asben duk ngadap main ipad je, diam sorang2.

Eh2, mcm terpanjang lak pulak entry ni, nanti lah eh aku sambung lagi. Tungguu... ;-)




Gambar selingan si pemandu dengan gps tanpa stand.








Semek yang menceriakan suasana perjalanan kami. Macam2 lah ragamnye skrang.



Salam




- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Jalan Kota Laksamana 1/1,Melaka,Malaysia

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...