Sunday, April 25, 2010

weken for us

hi uols..
aku kembali lagi, walaupun sebenarnya not in the mood of blogging. mood rajin yang berbaki ni pun sbb kes kena 'paksa' oleh en asben. beria sungguh suh aku update blog, in return for helping me resizing and editing pictures. bak kata scorpion, what u give u get back.
so, aku akur dengan title of the song.

btw, while typing dis post, im listening to Yang Terindah song, Adamaya OST. tetiba pikiran melayang teringat kat Adam. whoops! telinga i kena *igit... hahaha *18sx*
jeles tanda nye sayang...ekekeke *tetibeeeerrr*
sekadar selingan okay.

actually, kami ~ asben and i x plan pun nk kuar kemana pun weken lepas. aku lebih suka duk umah, leh baring2 dengan nyaman. Day by day aku rasa macam dah x larat. Baru 8 bulan, lagi sebulan nk due. haissshhh!!! lama lagi tu... pk2 rasa macam nk off awal sebulan jeee....ngeee...

asyik melalut jee...back to the topic.
aku saje mandi awal pagi tu, bersiap cantek2. cantek?!! ekekeke....
asben nengok je, pelik semacam dia tgok aku bersiap, sbb dia cuma ajak sarap kat kedai roti canai peberet aku kat ajil tu je, tp kemain aku touch-up. hahahaha..
aku tunggu gak, kot2 ade soklan2 e.g : 1.comei2 ni nk g mana? 2.bukan ke nk makan kat ajil tu je? 3.tak siap2 lagi ke?... contoh2 soklan spot.
tp sangkaan ku meleset. hanya pandangan kehairanan yang membisu sahaja, membiarkan dirinya dalam teka-teki. ekekekeke....

time aku dah siap tu, "Jom, nasi kerabu kg kolam". ngeeee.....
Asben aku senyum melerettttttttttttttt......hajat dia nk pegi jalan2 teracapai juaa...
Kesian sungguh. dari smalam asyik terperap kat umah.
Aku suh dia kuar g jalan2 sendiri, jumpe kawan ke, xmo lak, nak jugak aku temankan. ish ish ish... bila nk berdikari ni?? :-D

Kami sarap kat kedai nasi kerabu paling glamer kat kg kolam.
lokasi lebih spesifik: sebelah wisma darul iman.
aku je suka makan nasi kerabu, asben makan nasi berlauk.
roti canai ajil reserve untuk next sarap, hehehe.....

Dah abis makan, kami diskusi untuk next plan. kami sepakat nk g tgok anak cikgu amirol. sebelum tu singgah kedai beli hadiah untuk Amir Danial. eeeee....sume comei, sume nak amikk...tp x bole laaa......nanti sume duit abissss....

Masa sampai tu, misi(nurse) tgah chek-up ibu Amir Danial. Sian Danial, jaundice. kena bawak pegi klinik. for those yang berdarah O+, possibility anak nk kena jaundice sangat tinggi, macam aku. hmm......

tp sebelum Danial berangkat ke klinik nk jumpe doktor, asben sempat snap pic aku ngan si kecil itu. Gambarajah seperti di bawah.


Amir Danial dah ade gigi 2 batang kat bawah. baru je 4 hari, dah ade gigi. orang2 lama cakap, budak tu bawak tuah @ budak tu mmg bertuah. orang lama mmg suka bercakap. :-)
Masa kuar tu, berat Danial 3.6kg. tp bila tgok xde la besar sangat. abah Danial ckp, "doktor tu silap kira kot"... ekekekeke.....
xpe la, asalkan Danial sehat,kan?
Ibu Danial siap bekalkan buku Detik Kelahiran kat aku. Suh aku baca. promote kaw2 punya. katanya sangat membantu emosi aku di saat menunggu waktu kelahiran.
Nanti aku baca. :-)

Berangkat pulang ke Q-Ber town selepas melawat ibu mertua di Taman Sri Putra. Persinggahan yang sangat sekejap, sbb asben ade agenda. Jeng jeng jeng.....ngeeee...

Sampai je umah, bukak pintu bilik, tetiba aku sayu.
Sbb tgok katil yang terbiar, xde sape yang nk baring2 atas dia. x baik membazir, kan?
en asben lebih suka layan fb. so kami biarkan diri kami dengan dunia kami seketika.

Lepas asar, asben ajak kuar bersantai. Malasnye laaaa.....
Tp apakan daya, kesan dari pemanasan global menyebabkan aku x betah berada lama di dalam rumah. Setuju dengan cadangan asben dan keluar x tahu kemana. pusing2 dalam 'bandar satelit' itu and finally decided to stop at taman rekreasi.

Asben selalu bawak 'cinta' hatinya ke mana jua dan terjadi la sesi photo-shoot yang tidak dirancang petang itu. Nikmatilah keindahan objek-objek seakan bola ragbi bersaiz infiniti dibawah ini.


aku dan makanan ibarat ................... korang sambung la kalau berani!!!

Hahaha....aku sendiri pun tergelak sorang2 tgok pic2 ni. Tp xpe la, mungkin cantek agaknya di mata asben aku. Ngeee......
Chubby itu mutu-gaya-keunggulan. wakakakakaka

taman rekreasi ni cantik, kemas dan bersih sbb dijaga dengan baik. ditambah pulak objek baju jalur2 dalam taman tu, tp kenapa ia nampak makin CROWDED???. hahahahaha


Model of the day + photographer of the evening shoot.
Terer jugak aku gomol cinta hatinya. skali snap je tuu....*perasan kah aku?*
ala...ok la tu, bukan pro punnn....ngeee

Sekian dulu coretan ini hari.
Kita sambung lagi lain hari.

p/s: asben, thanks for making my day so wonderful.

Salam....

4 comments:

  1. comel mak buyung, teringin nk bentuk badan cm ni lg, huhu.

    ReplyDelete
  2. ehh...kenapa tidak. boleh lagi tuu...
    pluang dan ruang masih ade. insyaAllah...:-)

    ReplyDelete
  3. ooo, bos besar x luluskan permohonan, hehe

    ReplyDelete
  4. surat permohonan tu ayat kasi kaw2 sket. mungkin akan dipertimbangkan. ngeee

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...