Saturday, August 22, 2009

01 Ramadhan 1430H

Hari ini 1st day Ramadhan. Wpun pernah pose sunat@ganti sebelum Ramadhan baru ni, tp rasa dan suasana is quite berbeza. Sbb time ganti pose sorang2, Ramadhan ni no exceptional (only for those yang berkenaan shj).

Tp hari ini aku rasa challenging sungguh. Mcm aku bgtahu kat previous post, sahur tadi, aku makan koko krunch. Perghh...mcm nak pengsan jeeee.... time jemur kain, macam nk patah lutut, tangan aku siap shivering lagi....padahal sebelum ni, klu pose ganti, aku bangun sahur minum air cukup dah, x pun sahur sebelum tido, orait je...
Tp kes kali agak berbeza, mungkin susu + milo x sesuai kot. Musykil..musykil....
Yang penting pagi esok xnak dh minum milo. ;-)

Sudahnya, aku tido je, sibaik arini '"jo-on" sahaja. X la panas sangat tido siang2 hari.

Lepas asar, aku gerak gi umah abah, umi pesan "ngah masak nasi 2 "cetong", buat air teh o panas, lauk umi beli"...........simpleeeeeeee.....

Dah settle sume, aku ajak Jane follow aku gi bazar. Selalunya, hari pertama puasa mmg havoc kat bazar ramadhan. Aku pun rasa nak join sekali, bukan nk beli sangat pun, saje nk tengok orang ramai.
Tp, bila dh berada dalam crowd macam tu, seriau gak rasa. Itu pun lepas husband aku pesan "hati2 duk tgah orang ramai2 tu, pakai la face mask". Hmm...kena beli satu ni, Jane pun ade satu. Pinjam bole? ;-)

Aku blah agak awal, sbb nak prepare utk berbuka. Yang penting, sanggup balik awal sebb nak bawak moto. Ingat nk gi bazar tadi ngan motor, tp...well u know..:-)

Aku makan paling banyak, dah paling akhir siap makan. Lapo sangat ke??
Ye kot.hehehe... Abah, umi and adik2 aku siap x abis lagi, tp aku belasah 2 pinggan. Ape kes??
Paru goreng + sambal terung + tauhu jepun sangat menyelerakannnnnnnnn........

Esok menu ape ek?? Hmm....

Ok la, aku rasa aku KENA masuk tido. Esok dh keje, sibaik bulan pose balik awal. Belum pegi keje tp dh pk pasal balik.wakakakaka....

Slamat malam!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...