Monday, August 24, 2009

3rd of Ramadhan


Hari kedua kat ofis dalam bulan Ramadhan, as usual, sangat Zzzzzzz...... PC kat depan aku ni dah nampak macam bantal peluk. Haruskah aku??
Dalam kepala ni duk terpk-pk, berbuka nanti nak makan ape eh? Nanti kang umi duk beli lauk sama je. Kang ade yang loya-loya lak. Loya-loya?? hahaha...cam x kena je...Belasah!
Aku nak masak macam malas je. Tp macam nak gak. hmm......

5 min sekali aku asyik tengok jam je. Walaupun bulan puasa ktorg bleh blah awal, tp aku tetap rasa cam lebih lama dari bulan x pose. Tepat je pukul 4.30, bilik aku 'bling', terus gelap, hehehe... tapi time nak 'clock out' la aku paling lemah. FYI, kat ofis aku ni guna sistem thumbprint, replaced the previous manual system, punch card tu. Bila dah guna cap jari ni, macam2 penyakit lak timbul, and time2 macam ni la dia selalu nk buat hal. Ade jari yang luka la semalam, kopek durian, ade yang kena pisau la, ade yang tercabut la, putus la (hehehe..melampaui batas)... mmg la system tu x detect. Kena la aku registerkan yang baru. Sabar....sabar....;-)

Otw balik tu, aku ni tengah duk berkira2, nak masak ke nak beli. Aku dah que kat trafik lite, nak x nak ni..hmm....bg signal kiri, terus patah balik, pegi kedai "Pok Ya"..hahaha..macam la korang tahu. Aku beli udang, ayam dan santan dan sayur-sayuran dan.... Lama x makan sayur. Beli sket je, tp beratur sket punya lama, ramai sungguh orang membeli belah disini.

Aku balik umah aku dulu, mandi + solat, then baru aku vrooommmm ke umah abah. Hehehe... Gi umah abah aku 2 langkah je sebenarnya, tp aku rasa cam membazir je klu dibiarkan motor tu macam tu,minyak penuh lak tu, (minyak di isi penuh oleh husband sebelum dia pegi Belumut, sebb kelas isi minyak x sempat aja dengan alasan kelas buat pusingan-u amik masa lebih dari yang ditetap kan) :-)....

Kat umah abah, ade adik2 aku 3 orang, monyok je duk atas sofa, yang sorang tu siap ade kain atas badan dan kepala, aku ingatkan demam, rupanya kepanasan. Membohong betul! Aku rasa tadi hujan,time puasa ni macam2 karenah. Nama pun budak. Abaikan!

Aku terus g dapur, dan membuat apa2 yang patut. Paling penting pakai apron. Hehehe...
dah rasa macam chef lak.wakakakakaaka...nasib baik umah abah xde topi putih tu..
Klu x sure aku nampak macam Anna Olson.. eh! minah tu pakai topi tu ke? NVM.

Yang penting....ini lah hasilnya yang aku masak...hehehehe

Udang masak lemak cili dan ayam goreng kunyit, daging di belakang adalah sebagai hiasan. Hahaha....
Masak lemak aku sedikit tawar, aku dah rasa sket time masak tu (untuk yang pro je, sape yang amatur sila jangan buat, kang tertelan batal lak pose..hehehe) aku tambah garam sket.
Aku malas nak rasa lagi lepas tu, makruh dah tadi skali...hehehe....
Masa makan tu, baru leh rasa, xde la tawar sangat (cover line pulakkkk..), makan macam tu je xla tawar sangat, klu ngan nasi, dia tawar sket, sket je....yang penting habisss!!! Tp yang paling bes, ayam goreng kunyit aku. Sangat2 mendapat sambutan. owh!! sungguh terharu. Ala2 Selasih Seafood Restaurant. hahaha... tp aku rasa aku nyer lagi bes kot. sempatttttt!!!! hahahahaha
cuma aku enhance kan sket resipi dia, kasi ade originality sket. Sape2 nak resipi sila la emel saya ye...waaaaa....hahahahahaha

Ok la, aku stop sini dulu, sampai jumpe lagi. Tata....

4 comments:

  1. Syaaaaaa...keciknya dunia. Mana jumpa blog aku nih? Rupanya ko pon blogging ehhh..

    Nanti aku baca entry ko!

    ReplyDelete
  2. hehehe...mana, bagaimana, siapa, biar lah rahsia.
    Sonok baca blog Leen. update selalu ye!!

    ReplyDelete
  3. ooo...nama husband sha Shahrul Azlan, saje nk combine. ;-)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...