Friday, August 28, 2009

7th Ramadhan

Smalam aku tido sangat lambat, layan tenet, main games, tgok AFC and bla..blaa....
Sehingga kan aku mmg sangat mengantuk...tp aku tetap berkeras tidak mahu tido, kerana Jumaat adalah hari CUTiiiiiii.....
end up aku sangat MALAS bangun sahurrr..... serve me rite.
Tp nasib baik kerajinan aku yang smalam masih berbaki sket, so aku dengan mamai2 tetap bangun utk bersahur. Gosok gigi sambil pejam mata, harap2 itu adalah ubat gigi, bukan pencuci muka husband aku.

Aku pegi dapur, x tahu nak makan ape. X kan nak makan koko krunch lagi kot, dh naik 'bisul' tekak aku asyik makan koko krunch, mata x biru2 jugak.hahaha... kaitan?
Yang penting, minum susu adalah mandatory. Lepas tu, aku duduk je kat meja makan. Tenung meja kosong, sbb x tahu nak makan ape.
Tiba aku teringat, roti yang umi bagi smalam. Tp nk kena buat air panas lak, x kan nk cecah ngan guava juice kot. Nk masak air sangat malas. Padahal masuk je air dalam kettle, then on switch....tp aku malassss.....!!!! Help me!!!!!!!!!!!

Sehingga la aku dapat idea yang sangat bes. Aku amik air kotak milo dalam peti ais, aku tuang dalam cawan kemudian masuk dalam microwave, pilih utk 1 min, then air milo panas SIAP!!!
hahahahahaha....

Lepas subuh aku layan games sampai la kul bape aku pun x tahu. Aku duk umah je arini, dan aku xde perasaan nk masak utk berbuka hari ni, dengan harapan abah beli lauk. X larat sangat arini. Padahal x buat ape pun. hahahahaha
Mengada je lebih.
Lepas asar ingat nk gi site jap, tp stuck depan laptop.hehehehehe
Aku ingat dalam kul 6.30 baru nk gerak pi umah abah.
Alih2, kul 6 aku dpt msg "Ngah, nk masak kul bape ikan ni?"

Asal x msg kul 7 je? Dah la cerewet nk masak ikan tu. Actually, ikan siakap yang aku beli smalam tu masih ade lagi sekor. Sedap sangat kot sampaikan request nak makan lagi arini.hehehehe
Aku x puji tau, diaorang yang puji.wakakaka

Vrooommmmm......hehehehe...dekat sekentut pun naik motor...
(kan aku dh ckp, x baik membazir...hahahaha)

Sibaik sempat masak, kul 7 dah siap. And again, Siakap Tiga Rasa + Kerabu Mangga. Smalam pun aku buat kerabu mangga, lupa nk bgtahu.hehehe....leh tahan, ala2 CRS gitueww... :p
Tp aku x snap pic, sbb rupa ikan aku cam smalam gak.

Lepas berbuka umi ckp "Ngah, nanti buat lagi masak ikan ni".
Waaaa......aku hanya mampu tersenyum.....tak sangka org appreciate masakan aku.
Dah mmg jelas dan nyata sangat sedap...sluurrrppp....
Hahahahahaha...... siapa lagi nk puji klu bukan diri sndiri, tp umi aku puji wpun tersirat.hahaha
sempatttttttttttttttttttttttt!!!
Abaikan.

Hujan sangat lebat masa berbuka tadi, i tot x leh nk g terawih, tp sebelum isyak tadi dh benti, tp aku tetap bawak payung pg surau, sbb smalam, lepas terawih hujan lebat, nk tunggu kan lama sangat, aku redah je, berpayungkan sejadah.
Alhamdulillah, aku x demam. Nikmat dari Dia belaka.

Aku sempat layan Nur Kasih 15 min lepas balik terawih tadi. and believe me, she made me cry. Citer ni sangat bessss!!! Aritu klu x sempat tengok, aku tgok online je, tp lately dh jarang, sbb x sempat. Dah beberapa minggu jugak la aku dh miss citer ni. Tp mmg bes, layannnnnnnnnn.....

Ok dear, aku stop sini dulu, i'll update next story next time la, x kan skang kot.hehehe
Nite. Mwahhh!! Mwahhh!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...