Friday, November 06, 2009

Gigih tabahkan hati


Air mata jatuh seiring dengan patah2 perkataan yang aku sedang taip. Sedihnya ya Allah....
Tak terbendung rasanya.


Ya Allah ya Tuhanku, jika aku sedang di uji, Kau berikan lah aku kekuatan untuk aku hadapi semua ini. Jauhi aku dari segala gangguan syaitan dan iblis yang di rejam yang cuba membisikkan kejahatan ke dada aku. Perteguhkan iman ku ya Allah. Aku pohon pertolongan Mu ya Allah, aku pohon keredhaan Mu ya Allah, Kau permudahkan lah segala urusan kehidupan ku, permudahkanlah segala urusan kehidupan suami ku agar kami dapat melakukan ibadat kepada Mu dengan sempurna. Berilah ketenangan hati dan fikiran kepada kami dan berilah perlindungan kepada kami agar kami sentiasa dalam keadaan selamat dah sejahtera. Ya Allah, aku percaya setiap sesuatu yang berlaku itu adalah dengan ketentuan Mu dan pasti ada hikmahnya.

"kadang-kadang Allah sembunyikan matahari, Dia datangkan petir dan kilat, Kita menangis dan tertanya-tanya, ke mane menghilangnya sinar, rupa-rupa nya, Allah nak hadiahkan kita pelangi…"

Salam...........

8 comments:

  1. sya..take care tau.i know how u feel.im with u my dear....mwah...call or sms me if anything!

    ReplyDelete
  2. thanks as. sharul dah selamat balik smalam. ;-)

    ReplyDelete
  3. cik sya pregnant ke? tahniah! jaga kesihatan. jaga baby in your tummy =)

    ReplyDelete
  4. thanks to Anonymous - who ever you are. ;-)

    ReplyDelete
  5. bestnye..nak jadi mommy. dah berapa bulan? jangan buat kerja berat2..mana pic tummy? nak tengok. update la nanti.

    ReplyDelete
  6. Anonymous : tell me who u r please...
    buat pe main sembunyi2, cam x bes je kan?
    Klu u ade blog leh i baca blog u.. what say u?

    ReplyDelete
  7. hye sya, slalu curi2 baca u nye blog, hehe. congrats dh peknen.

    ReplyDelete
  8. ooo...hehehe...thanks for reading mine. ;-)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...