Sunday, November 22, 2009

kebanjiran


gambar adalah sekadar hiasan ;-)

Kebanjiran melanda negeri2 di pantai timur. So negeri specially daerah aku tidak terkecuali. and fortunately, me excluded. aku sampai ofis pagi tadi punch card MERAH. Hahaha....
semangat mencintai kerja aku x jumpe cari semalam. ekekeke....alasan di mana-mana. ;-)

Sampai ofis cam sunyi je. Parking pun banyak je kosong, selalunya time aku sampai sure aku kena selit2, pastu dalam kul 9 tepon dalam bilik aku sure bunyi dan aku tahu panggilan hangit itu adalah... "sha, mintak tolong alih kete jap, nak kuar"....aku dah terbiasa...
Aku malas nk park belah pintu satu lagi, malas nk jalan jauh....
eh korang pasan x, aku ni suka guna word MALAS. Giler pemalas agaknya aku ni kan?
Hahahaha.....

Aku cek kehadiran staf dalam sistem cam kurang manusia je, masih ramai yang belum thumb print. Aku semak permohonan cuti online, xde la sebanyak bilangan manusia yang x ade tu. Eh! xkan arini cuti kot, sempena ape? Bufday YDP kot.....ekekeke.....
Rupanya2, mereka2 itu tersangkut tgah jalan, mostly jalan utama kena tutup, sbb banjir. Kesian mereka2 yang gigih utk datang ofis berkhidmat untuk jabatan, MERAKYATKAN PENTADBIRAN DAN PEMBANGUNAN. Yeah!! *sila gelak dalam hati sahaja*

Aku ni yang xde kena mengena ngan jalan tutup bole pulak dengan tidak rasa bersalah masuk ofis lambat arini. Ala lambat 15 min jeee.... *tp ade cite disebalik kejadian punch card merah itu*.
Dah la aku lambat, ade hati lak nak singgah beli kueh cek mek comel pagi tadi, tp nasib baik hujan, aku tidak mahu membasahkan diri di pagi hari.

ala, x sempat la nak abiskan cite arini, i've got to go. Siyes!

Nanti kita bercerita ceritut lagi okey!! Tata....

Salam...................

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...