Saturday, February 05, 2011

Chef of the day

Suami korang suka duk dapur?
Suami saya suka. :)


Petua suami saya jika dia 'tokey' dapur pada hari tersebut.
1. Jangan menyibuk nak tolong itu, tolong ini. Katanya, "Abang tahu la...". Ok, fine! Sha nak tgok bola jap.
2. Jangan datang kalau tak dipanggil. So, jom tido, dah siap panggil ye sayang.
3. Jangan ngengada panggil chef kat dapur kalau x penting, kecuali kalau dh nyawa2 ikan. "Abang! abang! Dah 18 gol ni, x nak tgok ke?" Konfem ade yang makan senduk. 
4. Kalau dipanggil untuk jadi tester, tolong jangan edar questionnaire tanya dah letak itu ini belum? Jawab ok atau tak sahaja. Jawapan tambahan masin-tawar-manis jika chef perlukan details. :p
5.  Petua yang ke-5 ni yang paling aku tak tahan. 
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Jangan buat-buat tak nampak dapur yang bersepah dikerjakannya. Apalagi, sila kemas la. 
Katanya, "Penat abang masak ni, tolong2 la ringankan tangan tu".

Kalau macam ni x yah masak pun tak apeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!

Jom tgok ape dia masak.


Waaa....cekik pinggang tu. Aku curi2 snap.Hehehe....



Nasi ayam by Chef Azlan. 



Meh close-up sket ayam tu. Nampak cam hangit kan, terlebey kicap ke bang? :p
Tp dap-ngat. Rempah2 dia yang crunchy tu yang menambat selera. ;-)


View from top. Air lada tu sampai penuh semangkuk. Dah nak sama banyak ngan sup lak aku tgok. :p



eh eh! Ape kaitan ni ngan nasi ayam? Hehehe....
Al-kisahnya, petang tu adik ipar aku datang umah, saje jalan2, dia baru balik dari Angola, cuti 3 minggu.
Barang2 kat atas tu imported from obesi, dia beli time dia transit, tp aku lupa kat mana. hehehe
Baju nike tu sooooooo comel, macam nak g main tenis je. Kena lak ngan warna sandal tu. ;-)
Big thanks to ayah ngah @ E. Lenkali leh soping untuk aliya lagi. ngeh ngeh ngeh...


Mabeles! "Jimat duit Daddy" said Aliya's father. ish ish ish!



Meh kasi close-up sket. Cute kan? Tapi sampai skang aku tak bagi Aliya pakai.
Aku dah cuba bg pakai sekali. Lepas tu dia cam pelik ade mende kat tangan dia, aliya tepis2 ngan tangan lagi satu nak suh mende tu jatuh, tp x jatuh2. Aku duk perhati je.
Sekali dia tarik dengan jari dia, kuat lak tu, sibaik la x putus.
Haiiisshhh..... Terus aku bukak.
Kena tunggu besar sket baru leh bagi pakai. Sabar ye sayang....


Jom makan nasi ayam! :p


nota kaki : petua kat atas tu aku reka je, hehehe.... tapi ade satu yang betul. Guess which one? :p

Salam.....

2 comments:

  1. behnye nasi ayam tuuu..nok etek!lapo nihhh...gelang aliya tu comel ngat!!tu la,jgn bg dia pakai lg,nnt kot dia gigit,tertelan...bahaya plok ek...

    ReplyDelete
  2. eleh, as tu tiap2 saat upload pic makanan, tp tiap2 saat gok la lapo... dok sesedap kuih cara bergula as tuuuu.....

    gelang tu kot bila lama2 xleh pakai langsung, sbb lengan aliya membesar dngan cepat. nampak gaya mommy dia lebur buat cincin la pulakkk.. ekekeke
    ;p

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...