Thursday, July 05, 2012

Puasa Ganti





Semalam berjaya pujuk asben berpuasa hari ni. Puasa sorang2 mcm x bes, ade geng baru semangat sket.

Knape puasa ganti? Bukan ke peknen time bulan puasa tahun lepas? *mcm la org nak ingat sgt kau peknen ke tak time tu*. Biarlah. Saje nk bgtahu.

Seiring dengan alahan alasan mengandung time tu, di tambah lak sbb tak bangun sahur, maka ia nampak kukuh di situ utk aku tidak berpuasa pada hari berkenaan *itupun setelah diperkenankan oleh suami.*
Awal2 asben x bg jgak. Katanya "dh separuh hari, tunggu je lah sket lg."
Jawab aku "sha dh separuh mati ni, takkan....". Berbaur ugutan kah?;-p

Serius aku mmg x tahan giler aritu, wpun x mkn tp aku asyik rasa nk muntah je. Klu aku bangun sahur mungkin tahan sket kot.
Mendengar jawapan "okay" dr asben terus diri ini terpacak depan peti ais dan meneguk air bertubi2. Bertubi2?? Wuteverrrr.

So, sebelum masuk ramadhan dan sebelum masuk keje ni, baik aku ganti dulu. Kang dh masuk keje mcm2 cobaan lak nanti.

Sebab dh lama x puasa, badan ni cepat sungguh rasa letih, padahal bukan buat ape pun, lipat kain je kot, sambil tengok tv lagi, tp penat mcm baru lepas joging 80km. Over!

Maka melepek la aku atas katil je, sibaik anak pun behave je. Susu x pam lagi, mcm x daya nk pam. Sure aku akan rasa lagi cepat lapar dan dahaga.
Dah kau kenapa syahada, ikhlas ke x puasa ni, asyik komplen je, mcm2 cekadak.
Insaf!

Pagi tadi sahur mcm makan nk berbuka. Meriah. Tomyam seafood (kedai mari), ikan kerisi goreng dan daging goreng halia. Ingat nk buat telur dadar, tp rasa mcm melampau je kan. Hihi

Eh, aku rasa mcm dh melalut. Otak duk pk makanan je ni. Tanya asben nk berbuka ape karang. Di jawab "karang la diskas".
Tak payah nk sentap bila laki jawab mcm tu, sbb kang ckp pasal makanan ade yang lemah semangat, x pasal2. Huhu

Ok lah, tu je. Motif sampai ke tak x tahu lah.
Sekurangnya update jgak la kan.

Thanks for dropping in!

Babai.


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 comments:

  1. hehe.. sabr ye sya :-) prektis puasa ramadhan ..

    ReplyDelete
  2. Itulah, banyak merungut je syahada ni. Baru sehari. Belum sebulan lagi. Hehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...