Monday, October 07, 2013

Lawatan Tapak

Assalamualaikum...

Bersesuaian dengan tajuk entry kali ni, aku mmg nak buat lawatan pun, lawatan ke 'rumah' maya aku ni. Berdebu, bersawang, berhabuk, pakej lengkap. Siap terbersin dan ter-resdung skali.

Entry terakhir 3 bulan lepas. Mungkin selepas entry ni kita akan bersua kembali pada 3 bulan akan datang. Hehe

Lagipun, rumah maya aku ni sekadar tempat aku nak bebel2. Bercerita tentang life aku, anak2 aku, tentang suami jarang citer sbb jarang2 balik. Haha.

Kadang, kalau ade perkongsian ilmu tentang sesuatu yang mana mmg susah nak jumpe dalam blog aku ni, itu tak lebih dari nak berkongsi ape yang aku tahu, perkara yang baik jika dikongsi, ganjaran pahala nya akan berterusan selagi menjadi ikutan. Mudahkan nak dapat pahala. ;-)

Maka, hari ni aku nak kongsi sesuatu dengan kalian. Apakah?hehe

Kongsi resepi lalalalala...

Di tegaskan di sini, resepi tu bukan resepi aku pun, tp sebab aku dah cuba resepi tu dan aku sukses dengan cemerlangnya, maka aku nak kongsi kat sini.

Aku bukan lah syiok sendiri, cakap ape yg aku masak tu sedap kebaboomm, tp korang pernah tak tengok rancangan masakan kat tv tu, kalau part rasa makanan hak dia sendiri masak tu, sampai naik juling mata masa jari telunjuk masuk mulut, lepas tu cakap 'marveles' tak pun 'excellent' atau 'besssss gilerr!'.
Hak last sekali tu aku lah, cuma bkan dlm tv je. So, ape salahnya aku pun nk berangan macam Anna Olson sekali sekala. ✌️

Cakap panjang tak guna, marilah kita ke agenda seterusnya.

Resepi yang aku tiru sebijik sebuntat tu aku copy dr blog www.azlitamasammanis.com
Aku taip blog ni guna apps dlm phone. Tak boleh plak nak buat redirect link tu. Korang copy je lah link aku bg tu ye.

Kak ita mmg banyak versi RVC nye. Tp aku tergerak hati nk amik resepi tu. Maka terjadi lah objek seperti di bawah. 


Siap ade wording lagi haaa. Bergegar tulisan. Haha


Objek di atas sebelum diliputi dengan cream cheese frosting. Serius cakap, aku suka giler ngan kek tu (kek tanpa cream cheese). Bahagian atas kek tu aku dah potong, aku tinggal sket utk buat hiasan atas kek, selebihnya aku telan. Gebu weh kek tu, tak puas aku makan.

Part buat cream cheese tu aku tersalah bahan. Sbb tu nampak mcam mencair je cream tu. But still masih dalam kategori sedap. Hehe

Aku guna dairy whipping cream instead of non-dairy. Sbb dalam resepi tu tulis fresh cream, aku ingatkan nama lain utk non-dairy adalah fresh cream. Itu lah, belajar sekerat. Hehe
Padahal dlm peti ais aku ade je non-dairy whipping cream tu. Haiyyaa!! 

Korang kalau nak penerangan yg lebih jelas tentang 2 krim tu, boleh baca kat blog kak azlita tu. Aku dah pernah baca sebelum ni, tp x simpan dlm kepala, tu yang boleh tersilap tu. Banyak ngat minum air hak semut hurung. Hehe

Sebenarnya aku nak copy je resepi tu dan paste kat sini. Tp tak boleh plak nak masuk blog tu malam ni. Tak tahu ape masalahnya. Takpe lah, korang kalau nak tengok, copy je lah link aku bg tu ye.

Sekian lah sudah entry kali ni. Menaip pun sambil menguap ni haa. Padahal baru pkul 9 malam. Maka, xleh nak tunggu lama lah ye. #loveyoumrarrogant pun nampak gaya kena tengok esok je lah. Hehe.

Selamat malam kalian-kalian yang gojes meletup sekalian!

update: aku dah edit supaya link tu redirect kepada page dalam blog kak ita. ;-)

Thanks for dropping in!;-)

2 comments:

  1. tu lah tengok gebu molek kek sya :-) boleh buat lagi pas ni sampai jemu. tapi su tak pernah jemu dgn kek ni. hasben su pun klu mkn kek lain mesti tak sebanyak mkn kek RV ni :-)

    ReplyDelete
  2. kaann sue, lepas ni boleh try resepi rv yang lain, kot mana tahu lagi sedap, tak cuba maka tak tahu.
    sha dah lama peram nk buat rv ni, study bagai nak amik exam nk buat kek ni, rupanya salah jgak. haha, bukan scorer la katakan. :p

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...