Thursday, December 10, 2009

~sekitar harijadi mio beloved husband~

1st of all, selamat hari ulang tahun yang ke dot dot dot kepada suami ku. *umur? kenapa saya perlu berahsia?*ekekeke, cuba teka promo ape.

7hb disember yang lepas, aku decide nak banje family aku dinner. On the spot plan, sbb rancang nye nk candle lite dinner ngan husband aku je on his best-day. But the more the merrier, kan kan?

Aku booking my fav restaurant, Penyu. Actly, aku ade meeting kat MBKT petang tu, cadang2nya malas nk balik umah dah, tp rasa x selesa, nak kena mandi dulu. Dah la meeting abis agak lewat, hampir kul 6 aku sampai umah. Mandi + solat, aku bersiap2, tp husband aku plan maghrib kat umah je. So, kami gerak after maghrib. Booking kul 8, aku call adik aku, diaorang ckp diaorng ade sana. Actually, mereka2 tu dh kuar awal lagi, abah aku cuti aritu, aku buat surprise call, bgtahu x yah balik umah awal, stay sampai kul 8, tunggu kami ber2 kat restoran Penyu.
And the most xcited insan adalah my sis, Nadia, dia je yang belum jejak kat Penyu. And dis is one of the reason kenapa aku celebrate bufday hubby beberapa hari awal. Sementara dia ade, bleh ajak dia skali, sbb lusa dia nk follow adik aku, teacher syahida balik mersing, cuti skolah pun kena keje, jaga exam spm.

Ini adalah antara menu2 fav aku walaupun on his bufday. ekeke... Apesal la pic ni jadi merah semacam kan. Agaknya lampu dalam kedai ni kot. Sila salahkan lampu itu.

Insan yang paling muda, paling kecik dan paling ringan, 19 kg. hahaha.... Tp makan banyak, siap tambah lagi tuuuee....
She adore the way im wearing selendang. Dont u? ekekekeke

3 sahabat baik. Kadang2 aku selalu pasang telinga dengar time diaorg borak. Syahida mmg suka mereka2 citer hantu, kadang2 dia akan cerita mende yang sama, tp jalan cerita yang berbeza, nampak sangat kelentong kan? Dan 2 orang manusia itu akan mendengar dengan terpegun. Bukan sebb citer bes, tp sbb penggunaan frosa2 kata yang berbunyi agak baku, nama pun cikgu.

Taken by him. Sila jangan spot on my pimples. Wondering, knape tumbuh bagai cendawan selepas banjir ni? shuh! shuh! sila main jauh2.

Taken by abah. Aku bertukar........GEMUK!!!!

Veteran couple. Soooooooooooooooooo sweeeeeettt...!!!!

Sian abang xleh masuk skali. Cane aku leh x terpk nk mintak waiter amik kan pic kitaorang. ish ish... Yang penting, meja itu bersepah dikerjakan oleh kami. Cuma tinggal salted egg crab yang seperti tidak berjamah, sila tapau! Sebb sume sudah kenyang.

Lepas sesi makan2, kami berpecah belah mengikut hala tuju driver masing2. ekeke.. Aku snap pic ni saje2. tp rasa cam nice giler. heeee....

Husband aku cadang nk singgah al-ikhsan. Saje2 je kot. So aku malas turun, bila dh kenyang, perut cam....wowowowowo, sila jangan bayang! So aku decide stay je kat dalam kete. Sbb aku rasa husband aku masuk kejap je pun. Aku tunggu2, x jugak kuar2, selalunya klu dia x beli mende2 5 min dh kuar, tp klu lebih dari 15 min, ini menandakan dia sedang berada dalam fitting room.

Jangkaan aku tepat. He's holding a plastic bag, bermakna he bought sumthing. 2 helai t-shirt nike, kaler fav aku. Cun! :-) But not mine.
Lepas tu kitaorang blah balik umah, sbb aku dah sangat kenyang + mengantuk!!!



8hb Disember.
Aku keje macam biasa hari ni. Agak bz, tp masih sempat siapkan bufday card utk si dia tersayang. Surprise!!
Kami x sembang dan x plan ape2 pun pasal bufday dia esok. Tp yang pasti mmg aku cuti esok. Dia amik aku balik keje macam biasa, hari ni tetiba aku rasa cam letih je. Siyes x larat. Sampai umah terus baring. Sian dia, agaknya dia ingat aku lupa bufday dia. Padahal baru smalam family dinner celebrate bufday dia. Dia pun diam, x banyak ckp, mungkin x nak ganggu aku kot.

Malamnya dia ajak aku makan ikan bakar. Tp ya Allah, aku cam x leh nk bangun, kepala denyut2. Nk demam pun ada, x kan baru alahan kot. Ish, xmo la, mintak jauh. Dia cakp dia lapar. Aku suh dia tapau je. Sian dia.....

Dan aku x sedar bila aku tertido. Tetiba aku dengar bunyi kuat giler, annoying! Rupanya alarm bufday dia. Lorrr...dah kul 12 tgah malam rupanya. Kami ber2 tertido kat depan tv terpasang dan laptop masih on. Sedih aku tgok dia, tertido masa lapar. Aku kejut dia, wish bufday. Mamai2 dia time tu, tp sweet sbb dia senyum, walaupun mata buka sket je. Sempat ckp 'thanks'. Aku kejut jugak suh bangun. Sbb aku nk bg surprise kad kat dia. Sori sayang sbb kacau! hehehe

Ini lah hadiah dan bufday kad yang aku bg kat suami tercinta. Walaupun hadiah tu dah x surprise since kami pegi beli sama2, tp kata2 dalam kad tu, walaupun simple, aku betul2 maksud kannya. U know wut i mean my dear. :-)

Lepas tu kami sambung tido balik sampai subuh.

Seawal jam 6 pagi, muka suci giler. ekekekeke

Auuuwww.... seksi bila si dia berkain pelikat. Lepas solat okay!

Kat bawah adalah antara testing pic by using his new 'baby'. :-)


Percubaan yang memberangsangkan. :-)

Pic ni masa kat corcorde. Membelai2 cinta baru. Aku? isk isk isk....


Pagi tu, lepas sarap, kami gerak ke KT. Ade hal yang ingin di uruskan. Lepas dh settle hal tu baru kami decide ape agenda seterusnya. Tp sbb kami x rancang ape2, so sume on the spot. Aku nk belikan kek dia x nak. So kami ke taman shah bandar. Outdoor photography session. ekekeke

Kami masih baru dengan dSLR. So nk setting agak terkial2. ekekeke.... Klu stakat nk guna auto baik guna compact camera je. Ini lah sbb utama dSLR, amik gambar cun manually. Sangat gigih baca manual dia, walaupun manual cam xleh pakai, tetap kena rujuk pakar. Tp sape nk ajar kami? So, sila belajar sendiri okay.

Amatur berpura2 pro. heehehehe...jangan mareee...

Masih mensetting agar dpt produce pic yang cun2.

Antara the best shot from him. :-)




Model segera. Sbb nk amik pic landscape macam x menarik. Ramai giler si polan dan sipolan sedang dating. Kan diaorang perasan ktorang tgah snap pic mereka2.

Percubaan yang agak OKAY dari aku. ekekekeke



Ni tempat ke-2 untuk sesi fotografi hari ni. Kat masjid terapung. Sila salahkan husband aku. Aku dah suh letak tikar dalam boot kete, but he refused, see? Kan dah kena duk atas kertas. Kertas pun kertas laaa.....

Berehat sebentar bersama ibu-ibu ribena.


Jangan lupa touch-up selalu2 agar muka x nampak berminyak. ekekeke

Sibaik ade bantuan IXUS ketika diperlukan. Hehehehe

Tripod membantu sesi penggambaran berjalan lancar.

Ni idea sape eh? aku atau dia? Kami!

Kami seronok. Kami hepi. Kami bahagia. Kami best! :-D

Hahahaha.....hanya aku, abang dan Dia sahaja yang tahu kejadian yang berlaku menyebabkan reaksi muka aku menahan ketawa agar tidak berdekah-dekah.

Bufday 'boy' sibuk amik gambar, so assistant tolong abiskan kek.

Marble cheese for him and black forest for me.

Petang tu, balik umah inlaw aku jap. Singgah jumpe ibunda sbb esok husband aku akan pulang ke lautan. ekekeke.... Tu salah sekor kucing belaan adik ipar aku. Aku lupa dh nama ape, yang aku tahu sekor baru lahir, Junior, masih dalam jagaan Nurul sbb sangat kecil. Kat sebelah tu cage yg lagi besar dan tinggi, ade 2 tingkat kat dalam, tp aku lupa nk snap.

Sempat posing ketika ibunda sedang solat asar. ekekekeke

Tetiba dia nk kuar la pulak, aku cukup alergik kena tinggal sorang2 kat umah tu, i mean tanpa dia. Sob sob sob.

"Abang cepat balik tau!!!"


Dan tiba lah masanya dia kembali bekerja setelah 2 minggu berpoya2 di daratan. Waktu ni kul 5.15 pagi. Selalu nya lepas subuh baru aku hantar dia, tp kali ni kena check in airport awal, so dia kena gerak awal dr sini.


Dan aku adalah peneman setia dia. Dia tido aku tido, dia bangun aku pun bangun la. Motif? Abaikan. Lepas aku hantar dia, aku balik umah siap2 untuk pegi keje.
Aku kembali single untuk 2 minggu. ekekekeke

Aku suka quote ni "Allah tidak akan menduga seseorang itu di luar kemampuannya".
So, jika kita rasa susah sket, jangan cepat melatah, kita sedang di uji oleh-Nya, dan pasti ada jalan keluar dari masalah itu selagi kita usaha dan tawakal. ;-)

Salam.......

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...