Tuesday, March 22, 2011

'new born' gift

Sebelum ni, kat entry ni aku ade bgtahu, kami didatangi oleh an unexpected guest on dat day.
Actually, dah lama diaorang nk datang tgok Aliya, since aku dalam pantang lagi, tp jodoh tu xde lagi, sehingga la sabtu lepas, tup-tup dh ade depan umah.
hehehe, 8 langkah sebelum nk sampai tu, haruslah mereka membuat surprised call dulu.

Sibaik la kami masak ketupat sotong on dat day, kalau tak konfem aku jamu korang ngan biskut tawar je, itupun kalau masih ada la.ngeh3.
AMARAN KERAS untuk korang2 jugak, kalau nk mai umah aku sila isi borang inform awal2, at least seminggu sebelum, senang aku nk arrange schedule aku, kang clash, konon nk buat surprise la kan, tetiba aku xde kat umah, x ke haru. kan kan kan?
*bunyi cam adun k.berang je bz nye ekekekeke*

Aku ni jenis gabra sket kalau orang datang umah tiba2 dan tak tahu nk jamu ape kat diaorang.
Tambah2 bila dalam peti ais memang 'fill in all the BLANKS' ekeke.
Kosong! Takde mende.

Kalau stok jajan tu leh tahan la.
Takkan nk hidang TWISTIES kottttttttt??? :p

Eeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhh!!!! Sila rujuk kembali kepada tajuk entri dengan kandungan entri yang tak berapa nk berkenaan sangat ni.
Laju je menaip, tu yang melalut tak hengat. :p

Baiklah.
Mereka yang datang visit Aliya membawa sedikit buah tangan. Dah lama beli katanya, masa umur Aliya sebulan kot. Skarang baru dapat bagi kat Aliya.
Kalau dah rezeki Aliya, mmg x kemana.
Gift tu sesuai la ngan umur Aliya, sbb Aliya dh boleh makan solid kan.
Aliya dapat set pinggan mangkuk NORITAKE Tolly Joy.
Aku dh cek, BPA-Free. Kat kotak tu pun memang dh tulis BPA-Free.
Selamat. ;-)

Mereka pun baru dpat baby gak, baru nak masuk 3 bulan klu tak silap. Sangat comel.
Asben dh snap pic mereka, tp di delete nye pulak, katanya x jadi, haisshh.
Tp kami x prepare hadiah pun untuk si comel itu, jadi asben bagi hadiah dalam sampul-duit-raya.
Nanti boleh lah Umairah pilih sendiri nk hadiah ape ye. ekekeke

Jom kita terjah apa Aliya buat dengan hadiah yang dia dapat tu. ;-)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Yeay!!! Aliya dapat menan masak2. Nak buat ketupat sotong la lepas ni. Daddy nak? ;-)

Daddy ni, udah2 la amik pic Aliya. Nak masak ni. Flash tu mengganggu la, kang terbakar dapur Aliya ni. Dah2, pegi main jauh2, nanti dh masak Aliya panggil la Daddy makan, x yah la tunggu kat sini. :p

Eeee.....!!!! *sambil gigit sudu sampai patah* Geram sungguh la Daddy ni. Kang Aliya kata jangan main kat sini, Aliya nk masak la. Mummy ni pun, orang nk masak tak senang, ajak minum pulak.
Tak jadi masak la macam ni. 
Daddy, jom KFC nak? ;-)



Tak sabar pulak nk tunggu budak kecik ni leh cakap.
Rasa nk gigit je mulut kecik tu. hehehe
Kalau time nk tido, mesti mulut dia pot-pet-pot-pet duk bebel sorang2. ekekeke
Tp aku suka je dengar.


"Rasa nk selalu ade ngan dia."

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...