Tuesday, November 08, 2011

Bukan Dapur Aku - at Steven's Coffee House

Aku ni jenis yang suka mengekor asben kalau dia pergi berkursus. Menyebok je kan. Eh! laki aku, suka hati aku la. ;-)

Kursus tu last month, bertempat di TSTC, Kemaman kalau tak silap. Menginap ni Awana Kijal Golf, Beach & Spa Resort untuk 2 malam, free babe, sape tak mahu kaaaannn??
Harus la menyambar peluang yang ada. Tapi cuaca sangat tidak mengizinkan, hujan di siang hari, so x leh nk bawak si sepet itu bermain2 di kolam renang. Maka berehat2, makan2, gaduh2, nangis2, nonton2 sahaja di dalam bilik semasa daddy Aliya masuk kelas.
Tapi sibaik la kelas Daddy x lama, kul 3 dah abis, maka masa untuk menghiburkan hati kami yang dah kebosanan ni berkurung lama.

Aku menyuarakan hasrat hati nk makan Stuffed Crab. Selalu ngat duk tengok orang upload pic makanan enak tu di facebook. Asben dh spot satu kedai ni kat Kemaman, *ong *uan. Tapi aku ni cam ala2 "hmmm...boleh ke eh makan situ?". Nampak? Aku dah rasa was2 kan, so better not to go la kan, tp sbb insist nk makan, tapi x tahu nk makan katne, aku suh asben tanya kawan dia yang duk kemaman. Asben call orang pertama Kak Teq (nama panggilan yang cute), awal2 dh bgtahu not recommended walaupun ramai je bangsa melayu makan kat situ, "tepuk dada tanya iman", since aku pun dh awal2 was2 kan, maka kak teq cadangkan Steven Coffee House, dengan yakin mengesahkan kedai tu HALAL. Maka kami pun menerima cadangan itu dengan hati yang terbuka (ayat xleh blah).

Berangkat lah kami ke sana. ;-)



Steven's Coffee House Chinese and Western Cuisine.

Kami adalah pelanggan pertama yang tiba, dalam kul 6.00 petang lebih kurang, sesuai sangat untuk dinner la kan. hehehehe... Lupa nk amik pic kedai tu, sbb Aliya tengah duk lena tido atas riba aku. Aku nak bergerak pun takut2 tau sbb takut Aliya tetiba terbangun. Sebolehnya aku nk je dia tido sampai kami siap makan walaupun aku tahu aku akan mengalami kekejangan pada lengan belah kiri aku ni. Kejam sungguh ibu, xmo ajak anak makan.

Niat 'jahat' aku tu bagaikan dibisik2 ke telinga Aliya. Pelan2 dia duk menggeliat, kemain aku pok-pok bontot dia suh tido lagi, tp jahat tetap di balas jahat. Hahahahaha...
Semek tu bangun serentak ngan hidangan kami sampai. Hahahahahadoiiii......

Kami order menu tomyam seafood, kailan ikan masin, stuffed crab, nasi goreng kampung (asben punya), nasi dan daging goreng halia (aku punya) dan steamed lobster. 2 mangga jus yang sangatttttt mabeles, original sungguh rasanya, macam makan buah pelam tp x cicah colek je. Ok, over.

Tapi aku x amik pun gambar2 menu hak lain, sbb rupanya korang dah kenal sangat kan. So, aku jamu mata korang ngan 2 hidangan yang aku mmg recommended sangat2 untuk di order jika korang menghadirkan diri di Steven ye.


Stuffed crab. Seketul RM8. Campuran isi ketam dan sayuran yang di cincang. Sedap lah. Memang sedap. Sangat sedap. Pasti sedap. Sila lah cuba yeee....



Pertama kali dalam hidup aku makan lobster. Waiter cadang suh amik steam instead of grilled. Yeah! sangat tidak mengecewakan. Sos super sedap!!! Dap ngat!
Asben bgtahu, kalau kat laut, lobster ni chef buat goreng kunyit je bila dh xde idea nk masak.
Giler membazir kannnnn????
Kalau 8 inggit sekilo xpe la. Harga lobster di atas adalah RM120. *juling*
Memandangkan aku cam jakun je di mata asben, maka hampir 3/4 daripada lobster tu asben pindahkan ke pinggan aku. Sedang elok sangat, mmg tangki perut membenarkan banyak portion of food masuk hari tu.
Buurrppp!!! Ah, lazat sungguh!


Alhamdulillah........


Abang, bila boleh datang lagi?? ngeh ngeh ngeh

Thanks for dropping in!;-)


6 comments:

  1. assalam

    wah lobster tuh sgt menarik ?
    steven belah mana nih ? atas dr bdr kemaman lg ke ?

    ReplyDelete
  2. Salam,

    Kak lynn, bab2 details location ni mmg sha fail. Asben bgtahu kedai tu kat Taman Cukai Utama, dekat dengan balai bomba kemaman. ;-)
    Sila terjah. hehehe

    ReplyDelete
  3. sha, asben dh setuju nk gi gop mkn,
    tp die pesan awl2 jgn mkn lobster..
    bkn juling dh, kuo biji mata.. kata die kat labuan br rm25yal..

    mmg heaven ikut asben outstation, free! complete package!! hahah.. skrg ni ikut asben outstesen gop, de meeting ngan exxonmobil, klcc.. mmg heaveeeeeen sgt!

    ReplyDelete
  4. kak leily, cepat2 serbu.
    Takpe x makan lobster pun, tokey udang galah kan, lagi bisaaa...

    beh ar yeee... cuti raya sambung terus la ni.
    Free mmg xleh tolak, haruusss ikut sekali. ehehehe....
    Selamat berlibur lah yeee. ;-)

    ReplyDelete
  5. sedapppppp sangat As, 1st time makan, nk makan lagi dan lagi dan lagi. Qatar sure ade kedai chinese cuisine kan, nanti boleh try menu tu. yummeh!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...