Saturday, November 19, 2011

Si Tudung Tweet

Telefilem cute arahan Ghaz Abu Bakar yang diterbitkan oleh syarikat Liyana Jasmay sendiri iaitu Mermaid Studios. Nama company pun cute. Ekeke

Barisan pelakon: Liyana Jasmay of course ade la kan, Juliana Evans. Hak tu je aku kenal kot, hak lain boleh gugel sendiri yeee.

Citer ni tayang kat TV9 pada 16/11/2011 baru ni, jam 8.30 malam. Aku dh rekod awal2 kat pvr aku, sbb aku tido umah abah, kang ade yang berebut channel kat umah abah xmo tengok tv9, maka aku dh bersedia dari awal, cerdik kan? Kahkahkahkah... Poyo!

Beria kan aku sampai rekod bagai.

Haaaa....aku mmg minat ngan minah cute nama Liyana Jasmay ni. Cuma tahap keminatan aku dh tak bape nk menonjol sangat sekarang, dulu kemain klu nampak minah cute ni kat tv, melompat2 bintang lah aku.

Pernah sekali aku ngan asben pegi kuantan, jalan2 kat Megamall, masa tu lum ade ECM, Liyana ade time tu, masa tu x ingat lak aku ade program ape, aku duk kat area2 blakang pentas. Asben aku duk cuit2 suh pegi je kat Liyana yang kat blakang pentas tu, tp aku malu. Ekekeke
Gamaknya, Liyana nampak laki aku duk cuit2 aku kan, makanya minah cute tu pun lambai kat aku suh pegi kat dia, ehehehe.... Owh! Green light.
So, aku lajuuuu pegi, suh laki aku amik gambar aku ngan dia.
Puas dah aku godek hard disk aku cari salinan gambar aku ngan Liyana, tapi takde. Dulu ade dalam account friendster, tp aku dh xleh masuk acc friendster aku, sayang sungguh, padahal kat friendster la aku bertemu jodoh ngan asben ku yang tercinta. Eh! eh! Off topic tetiba... ;-)

Jarang kan aku review klu aku tengok citer, sbb aku x pandai nk elaborate citer tu jadi pendek, kang aku review tak tido malam korang baca entry aku nanti.

Ok2, ckp panjang x guna, meh baca senarai pendek yang aku berjaya list tentang beberapa perkara yang aku rasa menarik and vice versa tentang citer tu. Mcam poyoooooo jeee. ;-p

1. Liyana aka zubaidah kena duk kolej, masa masuk bilik jumpe roommate, awal2 sembang dah kutuk2, agak keterlaluan jugak la bg aku, klu aku konfem dh nangis bila org kutuk aku macam tu, huhu.. Part tu agak tak x logik la.
Ayat ayah dia lepas antar zubaidah masuk kolej "sembahyang jangan tinggal, tudung jangan tanggal". Ayah yang sweeeeeet. ;-)
2. Poyo, 1st time masuk kelas terus jatuh cinta tiga segi. Zubaidah masuk kelas, ade sorang mamat pakai kopiah terus jatuh cinta kat zubaidah, senior nama aiman masuk kelas diaorang, zubaidah terus jatuh cinta kat aiman, classmate zubaidah iaitu juliana evans aka marissa masuk kelas terus aiman nganga2 mulut terpesona ngan marissa. Aku klu 1st time masuk kelas, sure tundukkk je, sedar2 dh langgar meja. Ehehehe
3. Hantu kak zubaidah balik rumah. Hahaha... Ayat tu salah sorang yang tweet-je aka tweet sbb sindir zubaidah yang angau kat aiman, pastu zubaidah gi post kat tweet-je dia, masa tu jakun x tahu yang dia x private kan acc tweet-je dia. Abis sume org baca.
4. Poster 'yang tertutup itu indah' mmg mabelessss. Cun babe! Pic zubaidah yang jd poster of the month kat notice board, sbb ade sorang senior buat projek fotografi utk minah yang bertudung ala2 kemelayuan sket. Terus ramai yg suka kat zubaidah.
5. Dlm masa 45 min aku tgok cite ni, Zubaidah dh ade 500 follower tweet- je dia tuh, aku dh 18 hari sign up, baru jeeee sebelah tgn ni ha. Hmmm...
6. Pastu minit ke 46 dh ade syarikat yg amik zubaidah jd model. Jasa si Kem aka kamariah, pasal poster yang cun tu lah. Tak pasal2 zubaidah terus jadi glamer, pakai tudung pun dh stylo, tapi cuteeeee....commel lah! Suka-suka-suka!
7. Hahaha, password twitter adalah ilovejustinbieber. Kuang3... Masa ni zubaidah cam jahat sket la, dia ugut sorang minah ni, kawan baik marissa, suh bagi username ngan password acc tweet-je dia kat zubaidah. Cara minah yang kena ugut tu bgtahu password dia tu yang aku tergelak, hahaha..


Tu je kot part yang aku rasa bes. Hak lain pun bes. Klu korang rasa menarik ngan review aku ni, boleh la korang tengok ye, boleh je donlod, aku ade jumpe link aritu, tp lupa nk salin, ala, korang gugel je, ape susah. Semua di hujung jari kaaann... Hehehe


Ok lah, selamat mendonlod dan selamat menonton. ;-)

Thanks for dropping in!;-)


- Posted using BlogPress from my iPad

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...