Wednesday, November 09, 2011

Gambar sekitar Aidiladha 1432H

Tarikh: 06/11/2011 (Ahad) bersamaan dengan 10 Zulhijjah 1432H
Masa : Sekitar 10 pagi -12 tengahari
Lokasi : Tepi umah Moyang Aliya, Kampung Tebauk.
Peserta : Ahli keluarga belah mertua aku.

Dah tengah malam ni, malas nk karang panjang2, so kita hadap gambar je lah ye.



Ceria sungguh semek ini sehingga separuh hari tu sebelum selamat tido time orang duk lapah daging lembu korban. Tak berenggang ngan mak teh dia, satu2nya adik ipar perempuan aku.


Lembu yang bakal dikorban kan, sangat garang sampaikan sempat sondol pakcik tukang sembelih tu, hak pakai baju putih tu. Gerun aku time tu, sibaik xde ape2. Besar bagak lembu ni, satu bahagian boleh dapat 19kg++.


Time ni Aliya duk acah2 lembu tu, konon2 dia lagi garang dari lembu la. ekekeke

Masa ni la time lembu tu mengganas menyerang pakcik tukang sembelih tu, sbb tu reaksi aku macam tu. Aliya?? Pantang orang panggil suh tengok kamera, pantas aje senyum nye. Skrang pun ade style berposing sendiri, mana lah belajar sume tu sayang?


Hak ni pun ala2 nk menunjuk style dia bergambar, tp sbb duk atas makteh, pergerakan agak terhad. Tapi kelihatan gedik jugak la bila orang nk tangkap gambar dia.


Hak pakai baju merah tu bukan Norshahrul Idlan Talaha yee.. 
Tengok la lokasi laki aku kat mana, macam tu la selalu, memantau dari jauh. Pesen ape la, nk kata takut ke lembu, x kan la eh, ke takut ke pakcik sembelih tu? ekekekeke

Ooooo.... rupanya nk tunggu lembu tu tumbang baru nk gi rapat. Pandai la yeee, Daddy sape la nii...  ;-)


She is the attraction of the day. Sume duk melayan dia jeee.... Nenek yang duk potong2 daging pun, 'belemuih' ngan darah, bila nampak Aliya je mesti excited nak panggil2 suh datang kat nenek. Semek ni seronok la ramai duk melayan karenah dia tuh. Mommy ape lagi, amik kesempatan on 'cinta hati' laaa. Lalalalalala.... :-p


Haaa.... ini lah gaya Nabiha Aliya bila aku panggil nk amik gambar dia. Mana la dia dapat sume ni eh? Agaknya dari anak kakak aku kot, tp xde lak aku perasan anak kakak aku bergambar macam ni. Aliya...Aliya....


Tok teh melayan semek tu yang beria2 nk gi kat lembu nk kena sembelih tu. Tak takut langsung.



Dapat jugak Aliya pujuk tok teh bawak pegi tengok lembu lebih dekat. Badan dia di tolak2 kedepan nk turun, nak pegang lembu tu gamaknya. Haiiiih laaa....


Haaa...amik! Sampai nak terduduk dah bila nampak aku nk amik gambar dia. Kemain excited. Aku pun excited sama tengok Aliya hepi jeeee hari tu. ;-)


Nanti mommy ajar gaya baru la eh, ala2 retisss gituuu.... ekekeke


Sekian dahulu laporan sekitar hari berkenaan. Moga terhibur.*bajet glamerrrr* ekekekeke


Salam.....

Thanks for dropping in!;-)


auto-published.

2 comments:

  1. omey.....:-) irdiena lom pandai bergaya....hahahahhaha

    ReplyDelete
  2. hahaha, ni gaya free style, lawak pun ade tgok semek tu, mana dapat pun x tahu.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...