Tuesday, August 31, 2010

cannot sleep


hmm....aku try tutup mata sejak dari kul 10++ tadi, tp x leh lelap gak. renung aliya x berkelip2 pun still x leh nak tidooo.... end up aku kat depan laptop ni. googling for recipe, menu hari raya. hahahaha. buat ke idak itu citer sbalik tabir, yang penting niat. ekekekeke
masak pakai niat aje jadi eh?? :p

2 hari lepas aku dah salin satu resepi kueh, ala2 cam kueh ketayap, tp yang ni inti sambal ikan, x pun inti kentang +daging. aku panggil kueh gulung, sbb kueh tu bergulung ekpun. klu ketayap inti dia nyor aka kelapa. ketayap pun aku suka. kueh gulung ni, arwah my mum selalu buat. aku sukaaa...... klu yang garing lagi besssssss, makan masa suam2 gitu, owh! kecur liur kuu...

tp nyaa, sampai ke saat ni aku x cuba2 lagi resepi kueh gulung tu. ye la, masa bila la aku nk bergulung2, duk bergulung ngan aliya jeeeee....haishh...
xpe, simpan je dulu resepi tu, kot2 bulan depan bole try, time aliya duk ngan tokmi dia la..hehehe

banyak giler resepi, siap ngan gambar, sume maveles, tp klu aku buat sebijik ikut resepi tu, belum tentu nampak sebijik cam dalam gambar tu. aku penah gak salin resepi dalam tenet ni, tp time masak aku x ikut sangat pun, hehehe... kadang2 bahan2 dia tu cam 'uish! mana aku nak cari niii?'...haaa kan dah menyusahkan aku, dah la aku kena masak, nk kena cari bahan2 yang pelik2 lagi.... senang2, ganti je ngan bahan2 yang aku kira bersesuaian... as long as sedapppppppppp!!! *sila puji diri sendiri*.

eeehhhh....nak masak ape niiii???
pk esok je la.... kang ade yang x bangun sahur lak nanti.... :-)


moral : amalkan diet yang seimbang, baru lah x letih di siang hari dalam bulan pose nii.... :P

Salam.....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...