Tuesday, August 31, 2010

Gigih....alhamdulillah....

x tahu nk tulis tajuk ape....ekeke, bole la tajuk tu pun...
dun jugde a book by its cover...kaitan? nvm.

syukur alhamdulillah....finally, kediaman baru kami telah siap (final stage - pasang meter elektrik, since tnb dah pasang smalam, so kira siap la... walaupun dalam umah tu, ya ampun.... bibik!!!!). :p

kiranya almost 1 year la amik masa nk siapkan umah tu. eh, jap! 1 year apenya, lebih setahun daa... jun 2009 - ogos 2010.
owh! sungguh panjang cerita nak siapkan umah tu. macam2 masalah, problem, pe'el, ragam, halangan, constraints... hmm...perlu ke translation tu?? layannn...
dah la asben aku jarang2 ade, aku lak keje ofis hour, nak site visit slalu pun kang nanti ade orang cakap "ingat ofis ni ofis bapak ko ke suka ati kuar masuk?!!"... aku malas la nak layan mulut2 busuk ni, kang jadi tajuk utama muka depan s/kabor. ;p
so, selalu aku pegi lawat tapak lepas ofis hour, time tu lak tukang pun dah xde, nk komplen itu ini kena tepon, bila cakp dalam tepon, nk terang konfem tukang tu x faham, aku suh buat lain, esok pegi tgok, dah jadi mende lain, terpaksa 'musnahkan' balik dan bina smula, x ke tu buang masa, tenaga dan wang ringgit? klu nk jumpe diaorang pun hari sabtu, kdang2 ade, kdang xde, "gi round batu buruk" kata mereka. hmmm...

bila diingat balik kejadian2 sepanjang nak siapkan umah tu, rasa cam x siap2 je umah ni, tp syukur, orang sabar x akan rugi. :-). walaupun seperti perjanjian palsu, jangka siap disember '09. tp....:p
aku x nafi, kami mmg sedikit sebanyak menyumbang kepada kejadian itu, mmg ade banyak perubahan dan penambahan oleh kami, dan ade yang beberapa kali ubah dan bina mende yang sama, sbb itu masa jadi agak melebar. :-)
"orang kata, alang2 dah buat, biar la puas hati." jasa en asben aku kenang sampai bila2. *bodek la tuh!* LOL

rumah kami x besar cam istana, x gah cam KLCC *klcc gah ke? :p*, tp alhamdulillah, ckup untuk kami bertiga. *stakat ni masih ber3 la ekekeke, galop :p*.
xde mende yang betul2 sempurna, klu ikutkan hati macam2 aku nak, tp klu ikutkan hati jugak, en asben la yang merana, ngeh ngeh ngeh.

kami x sabar nak berpindah, barang2 sume dah angkut, cuma tuan rumah je belum mendiami lagi kat sana. sebelum nk pindah, kena buat doa slamat sket, mintak rumah tu selamat untuk didiami *ayat skema x menahan*. so, abah aku jemput 5,6 orang untuk buat solat hajat + doa selamat kat umah tu hari khamis ni. en asben men'darat'kan dirinya pada esok hari, so sempat la kami nk prepare umah yang tunggang langgang tu sebelum majlis khamis ni.
aku dah capek dalam 2 minggu ni settlekan hal rumah tu. skang giliran en asben lak. fair and square!

sebelum aku menamatkan coretan malam ini, di kesempatan ini aku menjemput kalian2, bagi pihak en asben dan anak aku, ke rumah kami di Lot 10334, Taman Permint Permata, Kuala Berang pada hari raya ke-3 sempena majlis akikah anak perempuan kami, Nabiha Aliya binti Shahrul Azlan, majlis kesyukuran rumah baru kami *housewarming :-)*, majlis cukur jambul Aliya tp kansel sbb aliya x de rambut, kang ade tergunting kulit kepala lak *nak cakap jugak tuuu LOL*, majlis kesyukuran aku dah konfem dalam jawatan pada mac 2010 :p. uishhh!!! ni memang kes jimat cermat nii..... satu majlis macam2 agenda. 1 malaysia!! ekekeke

Jemput la ye.... segan nk invite kat fb, ahahahaha....*pigi dahhh*
eeehhh betulll, lagipun en asben dah jemput. so aku rasa cam menyemak je banyak2 post mende sama. xpe la eh. :)

moral : lu pikir la sendiriii....:p

salam..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...