Tuesday, December 21, 2010

Back on trACk 2

14 Dec 2010.

Bangun pagi tu, aku rasa sangat lemau. Sakit seluruh badan. Apakah?
Tp x kan nk EL lagi hari ni kot. Ingat ofis bapak ko ke?
Aku gagahkan jua langkah ini. :p. Sampai ofis, terus gerak ke SUK. Tp sebelum tu aku dapat surat arahan ke Penang lusa, kena hadir seminar portal. Mak aih! mentang2 aku EL 2 hari, korang balas dendam eh.

Sepanjang kursus HRMIS hari tu, aku sangat tidak selesa. TIDAK LARAT. Seram sejuk je badan ni. X sabar rasa nk balik umah, lambat je masa berjalan.

Tepat jam 5, terus beredar dari bilik sejuk-giler-melampau tu. 

Sampai umah abah terus pengsan. Menggigil aku terbaring atas sofa. Umi datang rasa badan aku. Sah aku demam! Aku ni ade satu penyakit tau. Aku x leh orang concern pasal aku, ckap aku x sihat, aku konfem nangis. Lepas tu, tgah duk nangis guling2 tu, boleh pulak bercakap, bolokS skali, patah perkataan tu macam kuar x kuar je sebutannya... "dok, dok demam pun..!!" pastu nangis makin kuat. Hahahaha....

Lantas umi menyuruh abah belikan ubat. Ubat??!! Okay, tp dengan syarat, sila sediakan air milo 2 gelen untuk aku. Penakut!

Siyes x larat nak bangun. Aliya pun aku x layan sangat. Sian dia, beria merangkak datang kat aku, aku lak buat derk je. Bukan ape,kang aku dukung nanti, klu jatuh, sape lagi sakit. Kang 2-2 sakit lagi parah. kan? kan?

Lepas dh makan ubat, aku rasa cam lega sket. Esok boleh kot nak ke Penang. Tetiba badan menjadi cergas apabila teringatkan Penang. Hahaha.....

to be continue...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...