Saturday, December 11, 2010

Law of Attraction

Tagged by Lora.

Walaupun aku x sure whether 'SHA' in dat entry refer to me or someone else.*sbb-lora-tak-letak-link-kat-nama-tu* Since aku dh baca entry tu, and i saw my POPULAR nick name on dat, maka dengan sangat berbesar hati nak berkongsi aplikasi LoA with my personal xperience.

Chekidaut :-
  1. Hari ni aku asyik terkepit je. Sakit okay! Kali pertama kena kepit jari masa nak tutup pintu bilik air. Pintu tu aku mmg x berapa suka pun. See? Statement cari nahas. Klu kau mmg dh x suka kat pintu tu, kau ingat ade harapan ke pintu tu nk suka kat kau. Sah2 la dia akan cari peluang nak balas dendam, sibaik kepit jari je, kalau kepit....... NEXT. :-p 
  2. eeehhh...aku x abis citer kan untuk LoA yang pertama aku tu, kata asyik terkepit, tp bila baca, macam  baru skali je terkepit. hehehe.... xpe la, 2 kali je pun...
  3. Kisah semalam. Malam sebelum smalam tu, aku dh mmg XDE mood nak keje esoknya. Membawa la sampai ke pagi, malas nak bangun sbb xde mood bila teringat kena masuk ofis. Sampai ofis, jumpe ngan colleague buat derk je, senyum separuh, xde mood sbb TERpaksa dtg ofis jugak akhirnya. Sampai la ke hujung waktu kerja, sampai rasa malas nak thumb-print, tp kena thumb-print jugak, kang report kehadiran lopong sana sini. :p
  4. 4 hari lepas, ofis aku buat family-day. Games bole la tahan banyak. Untuk tidak menampakkan aku cam penonton-tegar-semata2-cam-anti-sosial je, so aku pun take part dalam game SILA BERTUMBUK UNTUK MEREBUT KERUSI YANG SATU ITU. Aku mmg malas sebenarnya nak join, sbb aku boleh agak, bukan menang pun, buat penat keliling kerusi tu, lepas tu berebut2, padahal kerusi lain berlambak *nama pun game rebut kerusi, apa la ngotS sangat*. Lepas tu klu aku jatuh guling2 atas lantai tu, bukan setakat dpt sakit, memalukan pun ye okay. TAPI sbb KENA PAKSA dengan adik aku plus seperti yang dinyatakan dalam ayat ke-3 di atas, aku pun join dengan HATI-yang-MEMBERONTAK-TIDAK!-TIDAK!-TIDAK!. Namun aku akur. Selepas beberapa kali lagu di ON-OFF, menandakan beberapa kali juga aku berjaya merebut kerusi tersebut dengan RAKUSnya. Kemudian x lama lepas tu, aku dengan sopan memberitahu pengadil untuk menarik diri. Blahh la.... dh mmg x dapat kerusi, mmg kalah la namanya. Xde maknanya menarik diri, itu menolak diri okay! :p
  5. Ok la, citer masa zaman belajar aritu. Masa tu aku kat Uitm dihatiku Dungun. Aku amik Science Comp. Padah sebb pilih course ikut kawan. Subject programming cukup anti ngan aku. Kelas pertama pun aku dah macam give-up, padahal x start belajar lagi, baru suai-kenal ngan lecturer. LOL. *betapanya aku seriau ngan subject tu* Setiap kali kelas programming, aku mesti migraine, seram sejuk je, klu assigment tu asyik nak meniru je kejenya. Kesan : sipi-sipi nak failed, eh ke mmg failed? Sipi-sipi kot, :p. Tp yang pasti aku ingat sampai la ni, tulisan warna merah kat kertas kajang aku tu "Sila jumpe saya", -With love, Wan Dorishah. 
  6. Meh citer pasal masak memasak lak. Sape pose turun turun tangan. eh, sume pose? :p. Aku ni dh la mmg x berapa nk talent masak memasak ni, sudah la x talent masih x reti2 nak belajar. Tp xde la daif benor klu aku masak, masih boleh telan lagi la. Cuma masalah aku ni, klu nak masak je, akan terbit la satu perasaan yang x enak, walaupun x selalu. Tambah2 nak masakkan untuk orang. Klu nak masuk tekak sendiri xde nye aku kisah sedap ke tidak, janji aku masak sendiri, untuk aku makan sendiri, klu x sedap pun sendiri komen, sket x kecik hati. Klu utk orang lain, bila nk masak je, dh terpk, cane la klu x sedap nanti, apelah rasanya aku masak ni nanti, diaorang ni makan ke nanti, klu diaorang ckp x sedap, kecik hati aku nanti. Nanti punya nanti, nak masak ke x ni?. Sah! mmg x sedap. Nasib la sape yang makan tu nanti. Macam smalam, aku masak nasi goreng untuk adik2 aku. Tawar! Tp aku dh warning awal2, sape cakap x sedap SILA BASUH KUALI, BASUH KAIN,LIPAT BAJU, IRON TUDUNG! <---------------------------tipu je. :p. Sedap ke tak, klu dh lapar di telan jua. ;-)
Cukup kot 5 kejadian di atas. *tolak 1 sbb no 2 tu x kira :p* nak jugak bgtahu. ngeeee. 
Eeeeeehhhhhhhhhhhhhh jap!. Korang perasan x, sume xperience aku ber-ion -ve. LOL. Nampak ngat aku ni mmg selalu jiwa-kacau. ngeh ngeh ngeh. Xde satu pun yang +ve side.

Jap, tambah satu bole? Tp xperience ni cam disobey the rules la pulak. hehehe

Bab jodoh aku. Weee.... Aku penah cakap kat diri sendiri, bukan cakap sorang2 okay. Aku TAK akan percaya cintan-cintun kat alam maya ni. Dan aku x akan pernah terjebak, NEVER dalam bahasa inggeris. Kalau masuk room KAMPUNGKU ke, TERENGGANU ke, lepas tu nick LELAKI_SEPI, JEJAKA_GANTENG, ANAK_MAMI_ENSEM, tetiba pup-up window kuar, "ASL plz" :p... aku akan sekadar chatting je, paling2 gedik-gatai-miang aku bg no tepon. GEDIKKKKKK!! yekkk, gelii.
Tp sampai la satu saat aku dah terjatuh gedebuk cintan kat someone tu, dia approach aku dulu okay *jaga saham beb*. X tahu la mana hilang prinsip la konon aku yang tegar suatu masa dulu. 

and he is my beloved hubby. muah!  muah! muah! :p *extra info*

Harap2 xperience sha ni menepati LoA yang di maksudkan oleh Puan Lora. :p
Tp lepas ni kena kenal pasti yang baik2 sahaja, xmo dah yang negatif. ngeee


Moral : bila cuba review balik kisah2 semalam, rupanya aku ni ber-ion -ve je selalu. Sila berubah okay! :p

Salam..............

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...