Monday, September 14, 2009

13 September 2009



My dad's bufday is today. :-)

As i told in prev post, i nak ajak family i berbuka kat luar. Cam pelik je spekAng macam ni. Back to normal please...

Pagi tu aku ade keje, kena submit kepada bahagian kewangan sebelum esok. So, aku kena siapkan jugak, by hook or by crook. Sungguh tekun sekali. Aku tgok jam kat pc dh kul 1.20. Terasa ade mende yang aku lupa nk buat hari ni. Rupanya belum booking restoran untuk
berbuka petang ni.
Penyu cross my mind. Aku suka makan situ, tp xleh selalu beb, pokai makkk.
Dan instinct aku rasa cam dh penuh, dan mmg tepat sekali, fully booked. Nampaknya rezeki hj ahmad kat tempat lain arini. Aku search dalam tenet mana kedai2 yang cam best2 sket. Beberapa yang husband aku suggest cam bes, tp kat gong badak, takut karang hj ahmad tak mahu ke sana, sbb agak jauh jgak.
Aku masih ade satu option, Paradise Deluxe, tp aku cam tidak terasa utk ke sana. Aku dh penah makan situ, compared to Penyu, aku lebih suka makan kat Penyu. Paradise agak mahal + kureng sedap.
Cari-cari dan cari.
At last, aku terpaksa call paradise dan ternyata rezeki hj ahmad adalah di situ.
Antara menu yang aku order:
Siakap deep fried mango, siakap steam nyonya,seafood tomyam, butter prawn, salted egg crab, kailan, kerabu mangga. Antara my fav menu. Not hj ahmad. hahahahaha
Aku malas la nk tanya abah nk makan mende, kang x surprise lak. hehehe
Dan aku bandingkan rasa + harga dengan Penyu, sangat jauh beza.
So, sape2 yang nk cari makan kat ganu, aku suggest makan kat Restoran Penyu. ;-)

Lepas makan, pegi solat. Malam ni excuse terawih. *sayang kan.*...
Lepas tu aku ajak hubby jalan-jalan, kami berpecah ngan hj ahmad dan keluarga since masing-masing ade agenda tersendiri.
Aku cadang nk cari tudung, nk pakai time raya. Berkenan ngan tudung SITI NURHALIZA. Ade yang berkenan, tp aku cam segan lak nk pakai, cam makcik2 lak rasa.hehehehe
Jangan amik hati tau sape2 yang pakai tudung tu, mungkin ngan korang nampak cun, tp ngan aku cam x kena jeee....hehehehe
Last2 aku TERbeli baju SITI NURHALIZA. hahahaha....cane la kejadian tu leh berlaku.
Sungguh pantas. Aku berkenan yang lain, tp TERbeli yang lain. Ok kot, xpe la, nasib baik x
mahal sangat. hihihi
Yang paling penting, hubby bersetuju. Thanks dear!

Hubby belikan beberapa jenis biskut raya for his grandma. Sabtu lepas pun dah banyak soping untuk nenek nya, beloved grandma gituueeww.
Kami pulang agak lewat, siap singgah makan char kue teaw lagi. Perut dah kenyang, tp terliur. Kenyang pun, siap mintak side order, satu pinggang udang. Gemuk kang baru padan muka.
Tp tiap2 hari aku timbang berat, dan tiap2 hari cam turunnnn. Xpe, bulan pose, makan pun kurang, lepas pose tgok la.hehehe

Sampai umah around 12am. Sangat zzzzzzzzzzzzzzz...... buat apa2 yang patut then baru leh tidooo sbb esok nk bangun sahur.

So, kita jumpe esok. Tata ;-)



1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...