Friday, September 11, 2009

20th Ramadhan

Today is Thursday. J Hahahaha....

Xde mende nk citer ape yang berlaku kat ofis arini, sebb sangat tidak menarik. Pagi2 lagi aku dh cari makcik cleaner, mintak tolong vakum bilik aku. Actually semalam lagi dia nk buat, tp time dia nk buat tu, aku ade keje, malas nk kuar bilik, so aku suh dia sapu je mana2 yang boleh. Sian lak aku suh dia vakum tadi, klu dh buat smalam sure arini dia x de la banyak keje sangat. Baik nye hati aku...hihihi

Bulan pose, waktu rehat dipendek kan 30min, tp jarang sangat la yang obey the rules including aku. Kul 1 aku kol suami *sungguh skema* suh datang amik. Semenjak pose aku x penah balik time break, arini rasa cam nak balik je..hehehehehe ... suami aku lak beria je nak datang amik.

Rupanya, aku sampai je umah, terus dia bukak ni, suh aku dengar. Patut la....

Tp ayat dia “sha tak bekeng, cuma pesanan untuk jadi lebih baik...skang dh baik, tp klu lagi baik lg bagus..”..

Ayat! X tahannnnnnnnnnnnnnnnnn...... *ade la sket di tokok tambah*.. wakakakaka

Arini x yah masak, since ofis aku buat majlis berbuka pose. Yee haw!!! Aku ajak suami + sume family aku. Cam last year, staf ofis gotong royong masak sesama, tp taun ni bagi katering je. So, kitaorg g makan je. Umi aku siap tapau lauk dari luar lak tu. Dan suami aku hanya makan lauk yang ditapau oleh umi, pendek kata, ibaratnya suami aku x join sama la berbuka ngan kitaorng sebb dia sket pun x jamah lauk yang katering masak. Sbb umi aku bawak singgang ikan + sayur keladi + sambal belacan. 3 kali dia tambah okay!!! Tolong tukar fav food bole x my dear sayang?!

Lepas berbuka, terus balik, sbb katering yang tolong kemas kan, syiokkan, klu masak sendiri sure tgah duk lipat lengan baju nk main sabun + basuh pinggan. Balik umah siap2 mandi + solat + gi terawih. Klu solat kat surau umah aku, jalan kaki je, 18 langkah sampai la,tp dh roboh kan, dan masjid ni agak jauh, so kena gi ngan transport, and kitaorang kena gerak awal la, isyak pun dh semakin awal.

Tp sebelum gerak tu, aku dh rasa agak lain macam ngan perut aku. Tp masih boleh bertahan.

Solat isyak + terawih -> imam agak laju malam ni, surah pun pendek2, smalm-smalam surah panjang2. *ikhlas ke x ni?*....

Sampai ke terawih ke-3, perut aku memulas2. Berpeluh tiba2. Aku panik gak kejap. Lepas tu terus hilang sakit tu. So, aku rasa aku leh tahan lagi, sampai la yg ke-4, rakaat pertama, Ya Allah.... perut aku rasa cam kena korek dalam2. Rasa nk duduk terus. Peluh kat belakang x yah citer ar, kipas ade pun dh xde maknanya....time tu aku rasa al-fatihah pun panjang sangat2. Dalam seminit jugak la, lepas imam abis baca surah baru aku rasa leh bernafas kembali hingga la tahiyat akhir. Cukup 8 rakaat, aku salam orang sebelah aku, aku tarik sejadah aku pegi belakang. Sementara perut x sakit tu, aku buat witir dulu. Lagi sekali dtg menyerang, witir ke-2 masa baca qunut, tp kali ni mmg menusuk kalbu. Tangan rasa dh terketar2 time tu, laju giler aku baca doa qunut *harap solat aku diterima*. Abis solat, aku terus blah, pegi kat park kete, selalu abang dh ade tunggu aku, tp kali ni dia lambat la pulak, aku duk mengcangkung tepi kete, sbb perut makin sakit. X lama husband aku sampai, siap tanya *buat pe duduk bawah tu?*. soalan apakah itu?????

Angin malam kat luar sejuk, tp x leh nk turunkan suhu badan aku yang semakin meninggi tu. Sangat sakittttt!!! Nk sampai rumah pun rasa cam lambat giler, trafik lite pun rasa sangat lamaaaaaaaaaa..... Aku dh x sabar nk balik umah, nk baringggggg!!!! Lepas tu nk suh abang letak minyak. Hehehehe

Janji ngan umi nk singgah umah, tp terpaksa di tangguhkan. Esok2 je la.....

So, esok TBC. ;-)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...