Tuesday, September 08, 2009

18th Ramadhan

Inilah masalah Syahada bila stop writing typing blog, mood nk start typing balik tu bukan senang nk datang, ni pun nasib baik lebihan rajin yang ptg tadi, rajin masak tadi x abis guna...hahaha, boleeeeeee.....

Excited amat kot husband aku balik, tambah lak weekend lepas duk umah mertua, sehari je pun. Berpuasa ngan in law sebelum diaorang berangkat ke Mekah, syukur la husband aku x jadi stayback, rasa cam hilang nyawa je kejap. hahahaha....
Aku x kisah sebenarnya, macam aku ckp sbelum ni la, klu husband aku ada ok sket la, sbb aku paling rapat ngan husband aku dalam ahli keluarga tu...*peaceeee*
Tiap2 tahun in law aku akan berpuasa kat Mekah, then balik sini 1st day raya, tp diaorang awal2 lagi dh raya kat sana, kunun balik mesia dh hari raya ke-2 la, yang aku musykil, pose diaorang cukup ke sebulan? hmmm.....hehehehe..nvm

Tp kali ni aku hantar diaorng kat airport ditemani husband aku, ipar2 aku pun ade sama. sebelum2 ni aku duk diam je time antar diaorg, tp dis time aku siap tunjuk belang, kunun2 mesra, sesi bergambar bersama mak mertua merata2, ngan ayah mertua je xde, segan.hahahaha...
Kunun2 mesra pun, tp time peluk cium, air mata tetap jatuh. sedih babe!
Harap2 mak+abah selamat sejahtera di sana. Hari raya nanti kita jumpe ok! :-)

Berbuka puasa petang tu, husband aku banje makan kat Restoran Penyu. Sangat sedappppp!!!
Adik2 ipar aku join sekali, my 1st time kuar makan sesama ngan diaorng aka sesi berkenalan lebih rapat after 2 years.wakakakakakaka
Better late than never, kan? ;-)

Ok,next story. Kira sekali arung la ni untuk 6 hari. hahahahaha

Smalam, cuti Nuzul Quran. Yeay!! Hahahaha, xde maknanya.
Pagi tu kitaorg gi site jap, alih2 terserempak ngan hj alias, jodoh kot. Siapakah hj alias? hahahaha
abaikan.
Lepas tu gerak gi ofis, ade keje yang aku MESTI settle sebelum keje esok nya.
Almost 1.30 baru settle, sibaik ade suami yang sudi teman, klu x sure Jane yang jadi mangsa. hehehe
Balik umah, buat ape yang patut, nak masak pun pose kan, so rehat la, sambil2 tgok tv.
Lepas asar, aku cam tetiba nk berbuka kat luar, suggest kat abam and he agreed.
Lagi sekali aku x payah masak. Hahahahaha
Orang malas sentiasa beralasan. Adakah itu aku? Kadang2, bukan selalu...hahaaha.. alasan lagiiii!

Well....rasa nya citer aku dh nk sampai ke penutup. Sbb aku rasa sangat malas nk menaip lagi.
Tp yang pasti harini kami berdua berbuka di rumah. Aku masak fav abam. Singgang ikan.
Plus ikan panggang + sotong bakar + sayur togeh goreng.
Maknanya aku xde la malas sangat kan.......hihihihihi

Ok la, itu aje. Nanti kita sambung citer lagi ok. Bila? Ntah la.....Tunggguuuuu.....

p/s: hari ni ade staf UMT aka KUSTEM buat lawatan kat ofis aku, tgok CCTV. Unprepared but well organized. ;-)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...