Sunday, September 27, 2009

Salam Aidilfitri


Salam aidilfitri buat sume. Sempat lagi kan.huhuhu

Raya taun ni aku x amik cuti pun, sekadar bercuti hari raya 2 hari yang dibekalkan itu. hihihi
Raya ke-3 aku dah start keje pun, walaupun sekadar menghadirkan diri ke ofis. Beraya kat ofis ngan staf yang x berapa nk ada tu pun ok jeeee...

Aku buat 4 helai baju raya tahun ni, 3 actually, 1 beli siap. hihi
Tp x sempat pakai sume pun lagi, the last piece, baju siti, nk pakai rabu ni la, time jamuan raya kat ofis. waaaahhhh....

Tahun ni aku langsung x prepare ape2, beli biskut pun 2 jenis, yang aku suka dan untuk makan sendiri. Jahat! Tp langsir bertukar tahun ni, wakakakaka... itupun hj ahmad yang jahit kan, jimat murah cantik. hihihihi

Raya pertama, lepas solat raya cam biasa gi umah abah, makan2 dan salam raya. Lepas tu gi umah atuk aku belah abah. Belah umi x sempat, sbb dh lewat, aku nk g umah mertua lak.
Dengan harapan leh g awal dan balik awal. Wakakakaka
Tetapiiiiiiiiiiiiiiiiii.....sampai je umah mertua, terus kena duduk dapurr...
huwwwwaaaaaaaaaaaaaaa......... xpe la, raya kan, tetamu x putus2 datang, heran aku, time aku datang ni la diaorang nk datang...dh nama pun raya...ekekekekeke
plus in law aku baru balik dari mekah, so ramai la datang melawat sambil2 minum air zam-zam.
Sibaik la ade aku, x menang tangan hjh laili aku tengok, kalut semacam. heeheheh
Ampun bunda ;-)

Raya ke-2 aku kuar umah lepas zohor. Pagi tu aku bangun awal sbb nk basuh baju, lipat kain, kemas umah dan tidooooozzzzzzzzzzzz..... RAyakah aku?
Lepas zohor aku gi umah abah, rupanya ade tetamu. Kuantiti mereka agak ramai dalam rumah yang kecil itu. Agak hingar bingar gitueeewww... tp bising2 pun, time org ckp pasal aku, telinga aku cukup jelas menafsirkan semula ayat2 tersebut. waaaaahhhhh gitueee....
aku ade la terdengar, ade org merisik kabar pasal aku, dh tanya aku ni kawen ke belum, sbb hamba Allah sorang tu berkenan la kot kat aku *blushing*.... nak kenal la ngan aku ni.....
dalam hati "tinggi lagi saham aku eh walaupun aku dah kawen"
masalah nya manusia itu tidak tahu anda sudah kawen..hahahahahahaha
dah 2 tahun lebih aku kawen, masa yang agak lama tu...
agak2 sejakbila dia berkenan kat aku eh? hahahaha...abaikan!

Raya ke-3 xde citer, sbb aku kejeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.....

aku melaram ngan tudung siti, konon cam makcik2 kan? tapi beli gak, tp x macam makcik2 pun kan? *blushing*

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...