Wednesday, January 20, 2010

Good News ;-)

Alhamdulillah.... ;-)
Just to share with all of u.

2 hari lepas, 18 Jan 2010, aku ade 'date' ngan klinik ibu dan anak utk checkup. And as usual, aku sangat neves. But since encik hubby ade bersama, i feel much better.
Kul 8 lebih aku dah sampai sana, dan bilangan wanita2 'perut besar' dah memenuhi ruang2 yang ada. Dan itu menandakan aku akan bertapa agak lama disitu pada hari itu.

Sambil2 tunggu turn aku, ade sekumpulan wanita berbaju putih a.k.a nurse sampai. Amboi, ramai jugak nurse peknen, kata aku di dalam hati. Dan dalam geng2 baju putih tu, retina aku terfokus kat sumone tu, sbb dia pakai baju kurung. Ye, itu kawan aku, Dr. Wahida. Setahu aku dia belum kawen, tp apa dia buat kat sini. Pelbagai persoalan bermain di kotak fikiran aku ni. *ekekeke*....

Rupanya2 dia ade talk pasal penjagaan gigi bayi, sbb dia doktor gigi. heee....
So, dengan penuh keterpaksaan yang juga memaksa direlakan.... aku mendengar ceramahnya pagi itu. Aku x dengar sangat pun, sbb suka pandang muka dia, comei!
Tp ade gak ilmu aku dapat dr talk dia tu.
-kenapa gigi depan budak2 kecik je selalu rosak sedang kan yang lain ok
-kenapa doktor x saran cabut gigi susu masa peringkat kanak2
-kenapa minum susu saje pun gigi baby boleh rosak
dan macam2 lagiii... nak tahu jawapannya sila PM aku okay! hahaha....kedekut!!

Lepas sesi talk tu, sesi checkup gigi ibu2 lak. hee....i loikeeee..... ;-)

Kitaorang sempat sembang jap sebelum dia balik klinik. Dan aku dapat tahu she's getting married this coming feb. Tahniah!! ;-)

Back to our topic.

Turn aku dipanggil utk checkup. Mula2 amik BP and alhamdulillah okay but agak rendah compared to previously result. Lepas tu timbang berat. Part ni agak berpeluh ketiak sket. Sbb ketakutan jika mesin timbang tu tetiba bersuara "sila naik sorang-sorang, jangan naik ramai-ramai!".. sindir aku la tuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!
menciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.....
Tp dis time, alhamdulillah....nurse senyum je, tanda kenaikan agak tidak mendabik dada...kahkahkah.... biasa-biasa sahaja. Walaupun aku rasa agak pelik, aku dh kurang makan malam skang, klu makan pun aku amik buah atau snack. Tp berat aku still bertambah di luar jangkaan aku, cuma okay kot pada nurse tu sbb gap sebulan. hehehehe....
*tolong jangan memandai-mandai assume berat aku okay!* korang salah!!

Lepas tu buat urine test. and the most critical part pada aku is masa nak check HB. Aku agak geli ngan jarum yang macam stapler tu. Lepas kena inject sure aku rasa cam geli2 kat jari aku tu. Amik masa jugak la nak neutral kan balik. Hahahaha, macam2 pesen aku ni.
Dan alhamdulillah..... HB aku naik dengan result yang sangat cantik. :-)
Credit to Puan Normalayati sbb suggest aku amik Obimin instead of makan ubat2 yang nurse bagi berbakul2 tu. Dengan izin tuhan, usaha itu berjaya. ;-)

And the last part is sesi 'sembang2' ngan nurse. Check perut, kira tinggi rahim dan bagi nasihat berguna.
Aku alergik sebenarnya orang pegang2 perut aku ni, konfem perut aku mengeras jeeee.... geliiii okay! Kali ni nurse guna alat nk dengar bunyi jantung baby. Ala2 cam scanner tu, kena guna gel, tp xde screen cuma cam walkie talkie tu. Bila nurse detect bunyi heart beat tu, dia bgtahu aku, dan aku dengar dengan jelas, tp aku cam pelik asal laju smacam, nurse cakap, its normal.
Alhamdulillah....:-)

Lepas tu, nurse tambah lagi ubat baru bagi kat aku sbb bila dia tanya aku ubat ade lagi tak, aku bgtahu tinggal sket je lagi. Sebenarnya maksud aku tinggal sket je lagi nk penuh kan almari baju aku tu, tp aku x sampai hati nk halang niat murni nurse tu nk 'menderma' kat aku, so dengan 'ikhlas' aku terima. :-D

En hubby dah lama tunggu kat luar, sian dia. Dah la urgent nk jumpe sumone. Sian dia. Demi aku tunggu sampai esok pun xpe. *itu ayat dia okay!*

Aku 'check in' ofis selepas tu. Keje sedang tersenyum menanti kepulangan aku. Tak sampai hati aku nk hampakannya... so, bergelumanglah aku dengan timbunan2 keje yang sengaja menyepah2 kan meja aku tu. Bila la nak start kemas ni. Disorganized!!

Ok la, kali ni x de pic nk dikongsikan. Sesi photoshoot tergendala seketika. Next time okay.

So, sehingga ketemuan lagi.

Salam..... ;-)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...