Wednesday, January 05, 2011

Tahun Baru Citer Lama 2

Sequel from prev episode. Layann...

Korang nak tahu ape yang terjadi semasa aku duk KHUSYUK dengar taklimat??
Lagi cerita dengan membaca entri ini sepenuhnya... *Macam pernah baca je tagline ni kan????* :p
.
.
.
.

Bilik aku kat tingkat 8. Tempat taklimat kat tingkat 1.
Taklimat aku start kul 10 pagi, dan ikutkan jadual, dalam kul 1 tamat lah riwayat taklimat tersebut.
Sebelum aku turun ke tingkat 1, aku dh tidokan aliya dulu, nak tido kan aliya ni bukan senang, kena ade skill baek punya. Kalau x, sampai ke malam la korang dengar dia meraung. :p

Taklimat baru start 45 min, asben dh call bgtahu Aliya mengamuk. Aku leh dengar dengan JELAS dan NYATA suara itu dalam tepon. Haiyyyaaa...!!

Asben dukung Aliya sambil bukakan pintu untuk aku, aku belum langkah masuk lagi dalam bilik tu, Aliya dah senyum tgok aku. Hilang sudah tangisan tadi.
Ini macam manyak susah maaa.....
Aku main2 jap ngan dia, lepas tu ulit lagi sampai la dia tertido.
Fuh!! Letih.

Aku turun balik. Mesti sume orang ingat aku ni *erak batu kot yang lama sangat keluar tadi. Ekekeke....
Hampir sejam lepas tu, asben msg aku.
"Aliya nangis lagi. Kuat ni...."
Berlari lagi aku ke tingkat 8. 
Eeeh, naik lif laaa... :p

Macam biasa, bila nampak je muka aku terus diam, senyum2 mata sepet. 
Eeeee...... nak je aku gigit budak tu.
Agaknya dia tgok xde orang kot sekeliling dia, sbb sokmo ngan maksu, tokmi,cik ya.
Tp kali ni, ngan daddy je, tu yang rasa sunyi kot.

Lepas aku turun balik, rupa2nya dah nak tamat. Hahaha....
Nasib la. Sibaik la taklimat tu lebih kepada 'BERCERITA' tentang sistem baru yang diaorang akan up x lama lagi. Since manual dah ade, so no worries. :p

Lepas dah tamat, aku cepat2 blah, sampaikan  x sempat lunch ngan yang lain2. Sorry dear, maybe next time.
Naik atas, cepat2 packing barang, ingin checkout dengan segera.
Kang terlebih waktu x pasal2 kena charge, x kose mak nak bayar lebih2. 

Dah settle sume! Masa untuk pulang. Aliya the most happiest sbb leh tgok dunia luar. Melompat2 dia nak turun masa aku dukung dia.
Manyak cantek! Kalau x pandai jalan sila jangan nak mengada2.
Mummy garang okay! ;-)

Dalam perjalanan pulang tu, sambil2 intai kiri kanan cari kedai makan.
TETIBA asben berkata2....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

"jom pi kuantan!"
Waaahhhhh....... tetiba perut jadi kenyang dan seraya menjerit "JOM! JOM! JOM!"
Bab jalan2 laju aje kannnn???

Hmmmm...... bole pulak tetiba dia terpk IDEA YANG BEST GILERRRR itu. :p
ai loikeee....;-)

Kami sampai dalam kul 9.15 malam, sibaik bilik yang kami booking tu masih ade, sbb masa call petang tu dia cakap nak reserve sampai kul 9 malam je.

Kami stay kat Grand Continental.
Malam tu hanya kuar makan sahaja, sbb sangat tidak larat. Aliya lak tido je memanjang, all the way from Kuala Terengganu sampai la ke hotel.
Balik makan terus Zzzzz........
Jumpe adiputra! ngeeee.....

Esok pagi, lepas bekfes kat hotel, kami terus checkout. 
Dalam kul 11++ am kami dah kuar.
Menuju je East Cost Mall.
Mall paling glamer kot skang ni kat Kuantan. 
Shian mega mall, sunyi sahaja. Abaikan!

Meh layan piccas je la yeee.....



Mana larat nak dukung budak kecik yang berat 8kg++ ni. Beras umah aku pun 5kg je, tu pun pikul 2 bulan sekali je, eh ke 3 bulan skali. :p
So, daddy dia sangat berbesar hati nak galas carrier tu, gendong aliya pusing2 dalm mall tu.
Aku?
Of course la tukang amik gambar. ;-)



Eeeehhhh!!! Aku lak yang kena dukung budak kecik yang berat ni pulak.
Budak ni, asal ngantuk je mesti nak aku.
Penat tau! 
Xpe2, kasi mummy chance posing2 dulu. :p




Aku terpaksa kejutkan dia, sbb dh sangat tidak larat nk dukung dia.
Dukung Aliya time tido sangat BERAT berbanding dukung masa dia bangun.
Tp, kadang2, kalau dia dah jaga, haru jugak dukung Aliya time tu, asyik lompat2 je. Asal nampak mende dia berkenan, aku pun dia tolak sbb nk capai mende tu.
Haip! mummy SANGAT garang okay!


Jom2, Daddy ajak carikan stroller Aliya.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



Taraaa!!!!!
Aliya posing dalam stroller barunya. Pinkish!
Tp untuk 5 min je kotttttttttttttttttttttt.
Aliya mmg x suka duk diam, baring x buat ape2. DISLIKE!!
Kalau aku la, ade orang offer nak tolak aku dalam stroller, SUMPAH aku x tolak!
;-p
Dah macam2 aku bagi dia main supaya dia duk lama sket dalam stroller tu.
Ade la dalam 2 min je kot dia layan mainan tu, lepas tu abis sume dia campak, 
NAK TURUN!!!!!!!!!

petua: orang kata, kalau nak suh anak suka duk dalam stroller, kena ajar masa dia umur 2-3 bulan, biar dia terbiasa ngan keadaan tu.

Aliya 3 bulan dah boleh meniarap. Kalau letak bawah je, konfem meniarap!
So, xde harapan lahhhhh!!

Tapi kami beli jugak walaupun terpaksa dukung dia sampai nak patah tulang lengan aku ni. :p



Daddy dalam fitting room. Kami?
Kat luar fitting room la. Cam-whoring! 



"Ok x sha?"
;-)


Sila bayar sebelum keluar ye.

Eh..pic aku beli belah xde eh?? :((

Lepas dah shopping, kami benti makan dalam mall je, malas nak cari kedai kat luar.
Kang hujan susah lak nk benti mana2.
Play safe, makan dalam tu je.


Haaa.... at the end of the day.
Aliya mana?
Cari sendiri! ;-)


Jangan lupa bayar parking sebelum kuar.
Tu pun nk cakap ke?
Suka hati la, inikan blog aku. :p



Dalam kul 2 lebih kami dah gerak kuar. Nak balik dah.
Kalau boleh nak sampai sebelum malam.
Musim hujan ni agak berbahaya memandu di dalam gelap, tmbah2 jalan yang x berapa cantik.
Sana sini lubang.



On the way balik, masa tu dah sampai marang.
Benti solat jap, mandi kan aliya sekali. Dah comot semek tu.
Lepas tu asben ajak minum2 dulu. Ngantuk lah tu.

Kami benti kat kedai LEMPENG.
Asben cakap kedai ni yang spesel nya adalah LEMPENG.
Tp aku order sotong sumbat ngan sotong goreng tepung. Heee...
Ingat nak try gak lempeng dia, tp lepas dh makan 2 menu tu rasanya kenyang lak,
so x baik tamak2. Len kali singgah lagi.

Kami sampai rumah dalam kul 6 petang.
Yeay!!!!

Moral : 
Sebenarnya, duk umah lagi bes. 
*memang la sbb dh dapt sume yang ko nak kan???*


Salam.....




3 comments:

  1. cuma nk perhatian ibu dia je la tuu...hehe terpaksa kejar sana sini...hurmm

    ReplyDelete
  2. cantek stroller...aah..irdiena pas pantang terus ajar naik benda tueh..tu pun skrg dh xberapa nk naik...

    ReplyDelete
  3. kak fieza : hehehe, kesan kalau dh jarang jumpe ayah, asyik nak ibu je laaa...

    faiez :cantik eh? toche2. ehehe, kalau boleh nk cari yang lagi simple, senang nak lipat bg kecik, jimat ruang. :p

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...